Wielkie odrodzenie

Wielkanoc to dla chrześcijan czas niepojęty. Budzi bojaźń wobec tajemnicy zmartwychwstania, nadzieję, którą niesie zwycięstwo nad śmiercią, i wdzięczność za dar odkupienia. A przede wszystkim wielką radość, widoczną także w tych kwiatowych dekoracjach


Radosny nastrój Wielkiej Nocy podkreślą kompozycje w żywych barwach. Do dyspozycji mamy teraz wiele roślin sezonowych - choćby słoneczne żonkile, szafirki i śnieżniki lśniące w barwie wiosennego nieba, delikatne śnieżnice, pastelowe hiacynty, jaskry azjatyckie w radosnych kolorach czy tulipany w setkach odcieni. Kompozycje warto wzbogacić wielkanocnymi symbolami. Odradzamy banalne kurczaki z włóczki, ale nie odżegnujemy się od jajek - to przecież symbol nowego życia, podobnie jak nasiona czy gałązki z pąkami i baziami.

Kolorem liturgicznym okresu wielkanocnego jest biel symbolizująca światło, radość i czystość. Nie wahajmy się więc wprowadzić jej do świątecznych bukietów. I nie zapominajmy o zieleni - barwie nadziei i odradzającego się życia.



1.Cztery razy oranż

W szklanych doniczkach równo przycięte pędy jagód, pomiędzy nimi pojedyncze jaskry azjatyckie

2. Skorupki do wynajęcia

Forma z gąbki oklejona skorupkami. W niektórych - główki jaskrów azjatyckich. Na wspornikach ze sztywnego drutu skorupki ze świeczkami

3. Puchate jajka

Wydmuszki oklejone baziami osadzono w wianuszkach z bukszpanu. Do ozdoby żonkile z cebulkami

4.W drucianym wieńcu

W płaskiej blaszce wysiano owies. W wieńcu uformowanym z druciaków kuchennych osadzono jaskry, kalinę buldeneż i liście narcyzów

5.Bratki z niespodzianką

W prostokątnym pojemniku oklejonym korą sosnową posadzono bratki wielkokwiatowe. Wielkanocny charakter kompozycji podkreślają wydmuszki przepiórczych jaj

6. Ku słońcu

Forma pomalowana farbą strukturalną. W zagłębieniu drobne cebulki, amarylisy i pędy winorośli

7. Wiosenna tarcza

Forma z pędów wierzby. Do końcówek

przymocowano próbówki, w których

osadzono hiacynty, tulipany papuzie

i groszki pachnące. Gdzieniegdzie liście

begonii i paproci

8.W pierzastej etoli

Pęczek bazi osadzono w wazonie wypełnionym wydmuszkami, które oklejono potłuczonymi skorupkami. Plus wianuszek z piór

9.Barokowy przepych

Kompozycja z anturium, eustomy, tobołków polnych, piwonii, przetaczników, kaliny koralowej i barwionych piór

10.W pastelach

Gliniany wazon wypełniają osadzone na drutach rożki uplecione z sizalowego sznurka. W nich próbówki z liliami, kaliną koralową, pędami tawuły. Wokół chmura preparowanych liści fikusa na cienkich żyłkach

11.Panieński wdzięk

W doniczce oklejonej drobno pociętymi gałązkami hiacynty i delikatne skalnice. Do ozdoby jajka przepiórcze

12.Wśród mchu

Pojemnik uformowany z płatów brzozowej kory i hub wypełniono mchem. Zdobią go nagie pędy modrzewia z szyszkami, przepiórcze jaja i żonkile

13.Najprościej

W wytłoczynach na jajka skorupki wypełnione ziemią, w których posadzono śnieżniki lśniące

14.Królewski majestat

Kolumny z gąbki florystycznej ozdobiono bukszpanem. U dołu girlanda z narcyzów, u szczytu jajowate świece

15.Futurystycznie

W próbówkach jaskry azjatyckie i kalina koralowa. Całość opleciona pędami mulenbekii i grubą folią

16.Wielkanocny tort

Płaskie płaty gąbki florystycznej (dolny owinięto liśćmi formium, górny oklejono ziarnami traw) i wieniec z nabitych na wykałaczki szafirków, krokusów, żonkili i śnieżników lśniących

17.W pióropuszu

W przycięty pieniek wbito pręty zbrojeniowe. Przymocowano do nich formę oklejoną piórami i kwietne festony z kaliny koralowej, róż, tulipanów, stefanotisów, dziurawca 'Hidcote' i pędów wierzby

18.Żyzna ziemia

Doniczkę z żonkilami starannie posmarowano klejem i obsypano ziemią. Kompozycję urozmaicają przepiórcze jaja i pojedyncze pędy mulenbekii