Sposoby na sen

Zdrowy sen wpływa pozytywnie na nasz organizm. Jego brak prowadzi to do pogorszenia samopoczucia, do odczuwania zmęczenia oraz do zwiększonej podatności na stres i irytację, a także zmniejsza odporność organizmu. Osoby niewyspane łatwiej zapadają na wszelakie infekcje oraz inne choroby.
Dlatego tak ważny jest zdrowy i dobry sen. Co zrobić jednak gdy to nie takie łatwe i dopada nas bezsenność. Oto kilka sprawdzonych rad, do zastosowania od zaraz.

1. Zmień dietę.

Picie w dużych ilościach alkoholu, kawy, herbaty, objadanie się noc ciężkostrawnym jedzeniem nie sprzyja łatwemu zasypianiu.

Pod wpływem kofeiny organizm jest pobudzony i potrzebuje więcej czasu, aby się wyciszyć. Alkohol natomiast sprawia, że stajemy się wewnętrznie niespokojni.

Kolacja powinna być lekkostrawna, zjedzona najpóźniej 2 godziny przed snem.

2. Zadbaj o swoją aktywność fizyczną.

Regularne ćwiczenia to idealny sposób, żeby spać lepiej. Nie ćwicz jednak bezpośrednio przed położeniem się do łóżka.

3. Stały rytm.

Wstawaj mniej więcej o podobnej porze, również w weekendy. Podobnie z godziną kładzenia się. Dzięki temu Twój organizm stworzy sobie swój biologiczny rytm, a Ty będziesz spał lepiej i będziesz bardziej zrelaksowany.

4. Dotlenienie

Na sen pomoże dotlenienie organizmu. Pójdź na spacer i wywietrz sypialnię, nawet w chłodne dni.

5. Właściwy materac

Wybór właściwego materaca jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na zdrowy sen. Spanie na źle dobranym materacu może być przyczyną bezsenności, bólu pleców i złej kondycji psychofizycznej. Dobrze, indywidualnie do potrzeb dobrany materac zapewni komfortowy, zdrowy i bezpieczny sen.

6. Przytulna sypialnia

Kolory w sypialni powinny być spokojne, łóżko wygodne, a okna mieć możliwość zaciemnienia od ulicznego światła.

Pokój przeznaczony na sypialnię powinien być zarezerwowany wyłącznie do spania - nie pracuj w nim i nie oglądaj telewizji. To pozwoli spokojnie i komfortowo zasnąć.

Więcej o: