Ka¿dy z nas ma w domu plecak. Nosi go do szko³y, pracy lub po prostu na wycieczki. Jedni traktuj± go jako funkcjonaln± rzecz i nie przyk³adaj± do niego wiêkszej wagi. Inni personalizuj± swoje plecaki: umieszczaj± naszywki z nazwami zespo³ów, doszywaj± kolorowe ozdoby, maluj± zabawne rysunki. Teraz o oryginalno¶æ plecaków zadbali arty¶ci.
W ramach akcji Designers Against AIDS firma Eastpak zaprosi³a do wspó³pracy 130 artystów z ca³ego ¶wiata. Malarze, rze¼biarze, arty¶ci uliczni, DJ-e, gwiazdy rocka, projektanci mody a nawet szefowie kuchni mieli za zadanie tchn±æ w zwyk³e, bia³e plecaki nowe ¿ycie. Tak powsta³o 200 zaskakuj±cych, awangardowych projektów.
projekt: Selim Baklaci
Plecaki mo¿na kupiæ przez Internet. Wiêkszo¶æ kosztuje 150 euro. Ca³kowity dochód ze sprzeda¿y zostanie przekazany na cele programu Designers Against AIDS czyli na zwiêkszanie ¶wiadomo¶ci na temat HIV i AIDS oraz propagowanie profilaktyki.
Zobaczcie jak nad plecakiem pracowali arty¶ci z Fikera Studio: