Porozmawiajmy o seksie

Tylko dwanaście procent codziennych rozmów na całym świecie dotyczy seksu. Jak wynika z badań dużo więcej czasu poświęcamy na kłótnie czy na dyskusje o pracy. Jak zwiększyć ten odsetek o jeden punkt procentowy?

LET'S TALK ABOUT SEX... MORE! apelują twórcy marki (projektantka wnętrz oraz grafik reklamowy) Thirteen percent. Ich odpowiedzią na nasze braki w codziennych konwersacjach jest limitowana seria trzynastu sloganów - właśnie na temat seksu. Każdy skomponowany został z unikatowych liter, znaków, symboli zbieranych przez kilka ostatnich lat podczas prywatnych i zawodowych podróży. W typograficznych grafikach wykorzystano również komercyjne biblioteki fotografii. Efekt? Czasami są to ujęcia pojedynczej litery, czasem wycięte fragmenty z większego kadru.

Literka po literce, godzina po godzinie powstawał komputerowy collage w wersji modernistycznej full color oraz w utrzymanej w ciepłych kolorach sepii wersji retro

- opowiada współautorka grafik 13%.

W poszukiwaniu sentencji o seksie przekopali internetowe zbiory aforyzmów i sloganów, ważny był dowcip lub przekora, jak w haśle "Dzieci są karą za seks", ale też nawiązanie do pop kultury. Dodatkowym kryterium okazała się przestrzeń plakatu: naścienne sentencje nie przekraczają 64 znaków (ze spacjami włącznie.) Oto co mówią:

1. Sex, drugs, rock'n'roll!
2. Let's talk about sex... more!
3. Sex isn't sinful, but sin has perverted it.
4. Kids. They're not easy, but there has to be some penalty for sex.
5. Nymphomaniac: a woman as obssesed with sex as an average man.
6. I thank God I was raised catholic, so sex will always be dirty.
7. I'm truly fed up with men who use sex like a sleeping pill.
8. I can remember when the air was clean and sex was dirty.
9. It's not sex that gives you the pleasure, but your lovers.
10. Sex is like money - only too much is enough.
11. Women need a reason to have sex, men just need a place.
12. Sex is emotion in motion.
13. I don't know the question, but sex is definitely the answer.

Idea ograniczenia proponowanych przez nas sloganów do tzw. tematyki pościelowej wynikała jednocześnie z chęci prowokacji i zdobytego przez lata pracy w reklamie przeświadczenia, że sex sells. Przypadek sprawił, że w momencie poszukiwań spójnego profilu natrafiliśmy na artykuł poświęcony procentowemu udziałowi przeróżnych sfer życia człowieka w jego codziennych rozmowach. Przeprowadzone w tym celu badania dowodziły, że więcej czasu poświęcamy na mówienie o zmartwieniach i obowiązkach niż o sprawach przyjemnych. Seks dzielił swoje 12% ze sprzątaniem mieszkania. Uznaliśmy, że powinniśmy powalczyć o zmianę stanu rzeczy i dołożyć choćby jeden procent. Trzynastka nie musi wcale być pechowa.

- śmieją się twórcy 13%.

Plakaty drukowane są w drukarni artystycznej na ekologicznym matowym papierze Decor Etching 190g o surowym wykończeniu. Wykorzystywane atramenty gwarantują niemal stuletnią trwałość. Można je znaleźć w Pakamerze, kosztują 260,00 PLN

ZOBACZCIE ZDJĘCIA >>

Więcej o: