Jak wygląda europejski rynek młodych projektantów?

Rynek kilkuset tysięcy młodych, europejskich projektantów wart jest około 26 mld dolarów. Mimo, że w tej chwili zaledwie co dziesiąty młody twórca zarabia na swoich autorskich produktach ponad 50 tys. euro rocznie, to liczba młodych marek wciąż sukcesywnie rośnie - wynika z najnowszego raportu ?Young European Designers?, przygotowanego przez MyBaze.com.

"Yung European Designers" to pierwsze w Europie kompleksowe opracowanie na temat wschodzącego rynku młodych projektantów i marek. To także pierwszy raport pokazujący w jaki sposób wykorzystanie potencjału europejskiego e-commerce może się przełożyć na rozwój tej niszy. Całą treść Raportu można pobrać tutaj .

Polski rynek designu, na którym funkcjonują młode marki, jest wciąż znacznie mniejszy w porównaniu do krajów Europy Zachodniej i Północnej. W samej Wielkiej Brytanii pracuje niemal 100 tys. projektantów mody, designu i wnętrz, a największy w Europie brytyjski rynek designu wart jest 7,67 mld dolarów. Z kolei w Polsce działa ok. 4 tys. młodych projektantów, a polski rynek designu wart jest niespełna 1 mld dolarów - wynika z danych instytucji badawczej Statisty oraz BEDA (Bureau of European Design Associations).

Przebadani przez MyBaze.com młodzi projektanci z takich krajów jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Szwecja, Czechy czy Polska, są świadomi funkcjonowania na trudnym, niszowym rynku. Ponad połowa z nich ukończyła szkoły artystyczne, pozostali decydują się na założenie własnej marki, ponieważ projektowanie to ich pasja, chcą zrealizować własne marzenie lub by podtrzymać rodzinną tradycję. Większość właścicieli młodych marek (45 proc.) sprzedaje mniej niż 50 sztuk swoich produktów rocznie, co dziesiąty od 250 do 500 produktów, a zaledwie 2 proc. powyżej 500 sztuk. Ponad połowa respondentów (60 proc.) przyznała, że ich roczny przychód z projektowania autorskich produktów nie przekracza 5 tys. euro. Zaledwie 9 proc. badanych może pochwalić się rocznymi przychodami powyżej 50 tys. euro.

Zdecydowana większość młodych projektantów stawia na wielokanałową sprzedaż zarówno online, jak i offline. W internecie najczęściej sprzedają za pomocą platform internetowych, własnych stron internetowych lub kreatorów sklepów internetowych.

Młodzi projektanci potrafią nie tylko tworzyć, ale także myśleć jak prawdziwi przedsiębiorcy świadomie budując własną markę. Stawiają na wielokanałową sprzedaż swoich produktów, nawiązują bezpośredni kontakt ze swoimi klientami w mediach społecznościowych, prowadzą - często samodzielnie - internetowe kampanie reklamowe. Od początku funkcjonują na globalnym rynku - już niemal co trzeci ich klient pochodzi z zagranicy

- zauważa Duc Vu Hoang, pomysłodawca raportu i CEO MyBaze.com , międzynarodowej platformy designu i mody.

Raport "Young European Designers" został przygotowany w oparciu o analizę źródeł wtórnych, przede wszystkim raportów Statisty oraz Euromonitor International, a także o dwa własne badanie jakościowe: wśród młodych projektantów w całej Europie oraz konsumentów kupujących w internecie. Raport podzielony jest na cztery części: rynek designu w Europie, rynek młodych projektantów w Europie, europejski rynek e-commerce oraz preferencje kupujących online.

RAPORT JEST DOSTĘPNY TU>>

Więcej o:
Copyright © Agora SA