Wrzuć witaminy na ruszt!

Majowy grill dla wegetarian nie musi oznaczać tylko ziemniaka z keczupem. Banany, papryka, szparagi - wybór jest naprawdę duży. Co więcej, owocowo-warzywne inspiracje na pewno przypadną do gustu wielu miłośnikom mięsa. Zdrowo, kolorowo i smacznie.

Faszerowana papryka z grilla

Przygotuj: 2 duże papryki czerwone, 2 duże papryki żółte, 200 g pieczarek, 100 g masła, 2 średnie cebule, ? pęczka natki pietruszki, przyprawy: sól, pieprz.

Cebulę pokrój w drobną kosteczkę i smaż na roztopionym maśle. Do zeszklonej cebuli dodaj pokrojone w plasterki pieczarki i smaż jeszcze przez ok. 5 min. Pod koniec smażenia dodaj posiekaną natkę pietruszki.
Paprykę przetnij wzdłuż, wyciągnij gniazda nasienne i faszeruj przygotowanym wcześniej farszem. Grilluj przez ok. 15-20 min na słabym żarze. A potem już tylko rozkoszuj się smakiem bez wyrzutów sumienia...

Szaszłyki z pieczarek i cebulki

Potrzebujesz: 8 pieczarek, 6 cebul średniej wielkości, przyprawy: sól, pieprz.

Umyte pieczarki i obraną, pokrojoną w ćwiartki cebulę naprzemiennie nabijaj na patyki szaszłykowe. Gotowe szaszłyki połóż na grillu i smaż przez ok. 15 min.

Grillowana cukinia z fetą i miętą

Składniki: 1 duża, nieobrana cukinia, 1 opakowanie sera feta, 8?10 listków mięty, 1 łyżka masła.

Umytą cukinię pokrój na średniej grubości plastry (ok. 7 mm). Posmaruj z każdej strony masłem i grilluj na średnio rozgrzanym ruszcie przez 5 min. Obróć cukinię i połóż na niej fetę pokrojoną w kostkę. Grilluj przez kolejne 3 min. Gdy ser zacznie się lekko rozpływać, ściągnij cukinię na talerz. Na fetę połóż listek świeżej mięty. Tak przygotowane cukiniowe kanapki najlepiej jeść na gorąco.

Marynowane szaszłyki warzywne

Potrzebne będą: 1 marchewka, 1 cukinia, 1 seler , 4 łyżki octu białego winnego, 2?3 łyżki sosu sojowego, 1/3 szklanki oliwy z oliwek, 1/2 szklanki oleju, 2 łyżki świeżego imbiru, 1 łyżka cukru, 3 ząbki czosnku, 2 papryczki chilli.

Do miseczki przelej oliwę i olej. Dodaj ocet, sos sojowy, świeżo starty imbir, wyciśnięty czosnek, drobno posiekane papryczki chilli i cukier. Zalewę dokładnie wymieszaj. Do woreczka lub pojemnika włóż pokrojone w cienkie plastry warzywa (marchewka, cukinia, seler), zalej marynatą, zawiąż woreczek i obróć kilkakrotnie, aby były całkowicie nasiąkły marynatą. Zamknij szczelnie i włóż do lodówki na 2 godz. Pamiętaj, aby nie trzymać zbyt długo warzyw w marynacie, gdyż wchłoną za dużo oliwy.

Wyjmij warzywa z marynaty i lekko osącz. Nabij na długie wykałaczki lub ułóż na aluminiowej tacce. W czasie grillowania obracaj co chwilę, by równo się upiekły. Marynata doskonale nadaje się do wszystkich rodzajów warzyw. A szaszłyki jeszcze nigdy nie były takie zdrowe.

Czosnkowe plastry cukinii z grilla

Przygotuj: 800 g cukinii, 1 łyżka oleju, 4 ząbki czosnku, przyprawy: sól, pieprz.

Cukinię opłucz, odetnij końcówki i pokrój wzdłuż na plastry o grubości ok. 1 centymetra. Czosnek wyciśnij przez praskę, wymieszaj z olejem. Posmaruj plastry cukinii i odstaw na 15 min do lodówki, następnie grilluj przez ok. 2 min na każdej stronie. Pod koniec pieczenia przypraw pieprzem i solą.

Kolorowe szaszłyki z kremowym twarożkiem

Składniki: 1 papryka czerwona  1 papryka żółta, 1 papryka zielona, 1 cukinia, 2 cebule czerwone, 1 bakłażan, 250 g twarogu śmietankowego, 125 ml kwaśnej śmietany, 100 ml kwaśnej tłustej śmietany, 1 pęczek szczypiorku.

Marynata: 3 łyżki oliwy z oliwek, 1 łyżka oregano, 3 ząbki czosnku, przyprawy: sól, pieprz

Przygotuj marynatę: czosnek obierz, rozgnieć i wymieszaj w misce z oliwą, oregano, solą i pieprzem. Marynuj warzywa przez ok. 20 min.
Papryki oczyść i pokrój na duże kwadraty. Cukinię i bakłażana umyj i pokrój w plastry. Cebule obierz, pokrój w łódeczki (ósemki). Warzywa włóż na 20 min do marynaty, a następnie nadziewaj na patyczki szaszłykowe.
Smaż na średnio rozgrzanym grillu przez ok. 10 min lub piecz w piekarniku z funkcją grilla rozgrzanym do temp. 220° przez ok. 15 min. Przygotuj gęsty sos twarożkowy: twarożek wymieszaj ze śmietaną na gładką masę. Dodaj posiekany koperek. Przypraw solą i pieprzem. Szaszłyki maczaj w twarożku jak w sosie. Smacznego!

Szparagi w ziemniaczanej skorupce

Potrzebne będą: 2 zielone szparagi i 1 biały, 4 ziemniaki, 1/3 pęczka szczypioru, 4 łyżki posiekanych listków kolendry, 2 łyżeczki śmietany 30%, 1/3 szklanki bułki tartej, 1 łyżeczka cukru, przyprawy: sól, pieprz biały.

Ziemniaki obierz, umyj, ugotuj i jeszcze ciepłe zagnieć razem ze śmietanką na puree. Dodaj posiekane zioła, sól i pieprz. Wymieszaj. Szparagi obierz odcinając twarde końcówki, a następnie gotuj przez 5 min w osolonej i posłodzonej wodzie. Po tym czasie ostudź i posmaruj je miękkim masłem. Z ziemniaczanej masy uformuj placuszki wielkości dłoni i owiń nimi szparagi, zostawiając odkryte główki. Następnie obtocz je w bułce tartej i piecz na naoliwionej, aluminiowej tacy przez 5 min. Szparagi obracaj dość często, a by zapobiec przypaleniu. Przed podaniem podpiecz bezpośrednio na ruszcie ok. 2 min, aby panierka ziemniaczana ładnie się przyrumieniła. Podawaj z sosem czosnkowo-jogurtowym.

A na deser... banany w polewie imbirowo-miodowej

Przygotuj: 4 dojrzałe banany, 3 łyżki płynnego miodu, 1 łyżeczkę mielonego imbiru, 1 średnia pomarańcza

Polewa: wyciśnij sok z pomarańczy, następnie wymieszaj go z imbirem i miodem. Banany obierz ze skóry. Ułóż je w folii aluminiowej (każdy w osobnej) i polej przygotowaną polewą. Owoce połóż na grill i smaż około 6-7 min. Banany można podawać w folii lub wyłożone na talerzu. Na słodki koniec wegetariańskiego grillowania!

Przepisy na podstawie: tesco.pl

Więcej o: