W 2018 roku Manufaktura w Bolesławcu obchodzi 25-lecie istnienia. Już od wielu lat firma eksperymentuje - wprowadza nowe wzory, zaprasza do współpracy uznanych polskich projektantów (np. Oskara Ziętę czy Dorotę Koziarę) oraz debiutujących twórców.
Na tegorocznych targach Ambiente we Frankfucie Manufaktura w Bolesławcu pokazała dwie nowe kolekcje - Flower Line i Roses. To prawdziwa eksplozja kwiatowych wzorów. Widać, że polski design kwitnie!
Flower Line to kolekcja, którą zdobią najpiękniejsze polskie kwiaty. Na bolesławieckiej kamionce pojawiły się rośliny piękne, choć niedoskonałe, skromne, naturalne - od stuleci inspirujące artystów i rzemieślników. Na naczyniach znajdziemy m.in. maki, chabry, niezapominajki, stokrotki, rumianki, dalie, astry i malwy.
Ta kolekcja to celebracja piękna przyrody, polskiego pejzażu, zmieniających się pór roku, kolorów, zapachów, wspomnień, ulotnych chwil. Flower Line przenosi nas w świat ogrodów i sadów, nieśpiesznych posiłków na świeżym powietrzu, rodzinnych spotkań i świętowania w gronie najbliższych.
Flower Line kojarzy nam się z latem - rześkimi porankami, długimi upalnymi dniami i malowniczymi zachodami słońca.
Kolekcja dzieli się na dwie linie wzornicze: wielobarwną, o bogatym rysunku i nieco skromniejszą, o uproszczonej, niemal monochromatycznej dekoracji.
Drugą nowością Manufaktury w Bolesławcu jest autorska kolekcja Roses, stworzona przez Magdę Gazur. Królują w niej róże - kwiaty, które towarzyszą nam w szczególnych okolicznościach. To za ich pomocą wyznajemy miłość, wyrażamy podziw, dajemy wyraz naszej pamięci.
Utrzymana w bieli i czerwieni kolekcja Roses na nowo odkrywa królową kwiatów jako motyw zdobniczy. Pokazuje ją w nowoczesnej, artystycznej wersji.
Magda Gazur pokazała różę jako nowoczesny wzór, zderzając w swoich naczyniach dwa rodzaje dekoracji: malowanie pędzlem i stemplowanie oraz dwa rodzaje wykończenia powierzchni: matową i szkliwioną.
Ręcznie nanoszone wzory nadają naczyniom unikalny charakter, bo każdy z nich jest niepowtarzalnym śladem ludzkiej ręki.