Poprzednie logo, z którym wszyscy kojarzyli Instagram, to wizerunek starego aparatu fotograficznego z tęczowym elementem w lewym, górnym rogu. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli marek.
Nowa ikona jest uproszczonym obrazem kamery z czterema kolorowymi paskami w odcieniach wschodu słońca - pomarańczowym, żółtym, różowym i fioletowym.
Aktualizacja nie zmienia sposobu działania aplikacji – ale wyłącznie jej layout. Według serwisu jest on prosty i dynamiczny, a jego kolorystyka dobrze oddaje nowoczesny charakter platformy. Przy jego projektowaniu wykorzystano uwagi i sugestie użytkowników aplikacji.
Zmiany z pewnością związane są z szerszą strategią Marka Zuckerberga. Do właściciela Facebooka od ponad roku należy również Instagram. Kiedy na FB wprowadzano zamiany w przycisku „Lubię to”, nie koniecznie znalazło to uznanie wśród jego użytkowników. Jak zatem na zmiany zareagują fani Instagrama? To się okaże.
Oprócz wprowadzenia nowego znaku graficznego dokonano też zmian w interfejsie aplikacji. Obecnie ma biało-szarą stylistykę, a zdjęcia pojawiają się na białym tle.
Portal jest dziś bardzo popularny, o czym świadczy chociażby bijący licznik. Konta na aplikacji założyło do tej pory ok. 400 mln osób. W Polsce obecnie korzysta z niej 2,4 mln użytkowników, 63 proc. z nich to kobiety.