Przed wielu laty Krzysztof Zalewski zaistniał w mediach jako uczestnik jednego z programów typu talent show i dał się poznać jako osoba utalentowana i o dużym potencjale na zrobienie kariery muzycznej. Dzisiaj uznawany jest za jednego z najlepszych polskich wokalistów, a jego występy na żywo pokazują również ogromne zdolności multiinstrumentalne.
IKEA od kilku lat współpracuje ze światem muzycznym zapraszając do kolaboracji artystów nietuzinkowych. Tak jest również tym razem. W komunikacji tegorocznej kolekcji IKEA SOMMAR wykorzystano teledysk Krzysztofa do piosenki "Podróżnik". Przedmioty codziennego użytku marki IKEA zostały w nim wykorzystane do opowiedzenia historii o magicznej podróży do wnętrza, którą należy traktować również metaforycznie - jako zagłębianie się w samego siebie.
Niestandardowy rodzaj promocji ma za zadanie pokazać, że IKEA to coś więcej niż meble i akcesoria wyposażenia wnętrz - wypełniając wnętrza naszych domów mają również dopełniać nasze emocje. Utwór "Podróżnik" opowiada o tym, że czasem łatwo zatracić się w marzeniach podczas gdy powinniśmy żyć tu i teraz i zadbać, by to życie miało najlepszą możliwą jakość. Nie czekać, aż lepsze jutro przyjdzie samo, a wziąć sprawy we własne ręce i zacząć działać.
Od kwietnia, wraz z pojawieniem się nowego teledysku Krzysztofa Zalewskiego, ruszyła promocja artykułów IKEA z letniego asortymentu. W krótkich filmikach nawiązujących do teledysku "Podróżnik" możemy zobaczyć produkty na balkon, taras i do ogrodu.