Parowar - przygotuj zdrowe i smaczne dania

KK
23.10.2019 11:30
W dobie zdrowego odżywiania parowary zyskują coraz większą popularność. Wszyscy wiemy, jak czasochłonne jest przygotowywanie zdrowych i pełnowartościowych posiłków. Z pomocą przychodzi parowar, który znacznie ułatwi codzienne gotowanie.

Praktyczny parowar

Jeśli cenisz sobie zdrowe odżywanie, dbasz o proporcjonalną i pełnowartościową dietę kupno parowaru będzie strzałem w dziesiątkę. Gotując na parze będziemy mieć świadomość, że potrawy, które przygotowujemy są zdrowe, mało kaloryczne i bardzo aromatyczne.

Jak działa parowar? Urządzenie ma kilka poziomów, na każdym układamy wybrane składniki. Para w parowarze rozchodzi się równomiernie. Specjalna konstrukcja sprzętu zadba o to, by zapachy się nie mieszały.

ParowarParowar Fot. shutterstock

Parowar - jaki wybrać?

Parowar - przygotujesz zdrowe i pełnowartościowe posiłkiParowar - przygotujesz zdrowe i pełnowartościowe posiłki Fot. Homebook

Wybór parowarów w sklepie jest ogromny. Przede wszystkim powinniśmy wziąć pod uwagę moc urządzenia. Parowary najczęsciej osiągają moc między 400 a 2200 wat. Niższa moc parowaru sprawdzi sie, jesli mamy zamiar przygotowywać w nim jedynie warzywa. Do mięs przyda się dużo większa. Nasza redakcja poleca parowary o mocy conajmniej 800-1000 wat. Im wyższa moc urządzenia, tym para wodna szybciej dotrze na samą górę parowaru, a tym samym szybciej przygotuje posiłek.

Większa moc parowaru zagwarantuje większe zachowanie witamin w składnikach. Do ekonomicznego gotowania najlepiej sprawdzą się parowary z mocą pomiędzy 800 a 1000 wat. Jeśli zależy nam na zachowaniu jak największej ilości witamin, wybierzmy model o mocy 1500 wat. Warto jednak, by urządzenie miało funkcję zmniejszenia mocy, już po wytworzeniu pary.

Jeśli chodzi o pojemność, najlepiej sprawdzą się parowary mające 3 piętra. W parowarach o dużej mocy świetnie sprawdzi się funkcja dolewania wody podczas pracy urządzenia. Funkcja sygnalizacji dźwiękowej poinformuje nas o zakończeniu parowania lub konieczności dolania wody.

Ważnym elementem jest też miska na ociekające soki, czym głębsza i większa tym lepsza.

Zalety gotowania na parze

ParowarParowar Fot. shutterstock

  • dania przygotowywane na parze są o wiele zdrowsze
  • niska kaloryczność posiłków - jedzenie przygotowywane jest bez żadnego tłuszczu
  • lekkostrawność - dania przygotowywane w parowarze nie są poddawane przetwarzaniu, dzięki czemu nie tracą cennych składników odżywczych
  • mięso gotowane na parze jest bardziej miękkie, a więc łatwiejsze w trawieniu
  • warzywa i mięso nie nasiąkają ani wodą, ani tłuszczem, mają ładne, intensywne barwy
  • żywność w parowarze się nie przypala
  • obiad, składający się z kilku części przygotujemy w jednym czasie, w jednym urządzeniu.
Więcej o:
Komentarze (1)
Zaloguj się
  • rabienica

    Oceniono 1 raz -1

    Nie dość że niedobre, bo tłuszcz jest nośnikiem smaku, to jeszcze bez sensu zdrowotnie, bo tłuszcz jest istotny i jest ważny dla przyswajania witamin itd.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX