Lodówka, która... ogranicza pokusy

Kilkanaście procent Polaków je niezdrowo, wie o tym i nie zamierza tego zmieniać. Pozostałe kilkadziesiąt procent twierdzi, że stara się odżywiać właściwie. Z badań wynika jednak, że udaje się to tylko jednej osobie na dziesięć.

Najnowszy raport na temat zdrowego odżywiania podkreśla, że Polacy, podobnie jak Niemcy i Brytyjczycy, mają wśród Europejczyków najbardziej niezobowiązujące podejście do diety. Zupełnie odwrotnie traktują sprawę Włosi i Francuzi. Więcej niż jedna czwarta Polaków przyznaje, że je to, co chce, nie zastanawiając się, czy jest to zdrowe. Najbardziej niefrasobliwi są mężczyźni - dziesięć procent przyznaje, że je niezdrowe rzeczy cały czas. Odsetek kobiet deklarujących takie podejście wynosi dwa procent.

Większość Polaków twierdzi, że odżywia się zdrowo. Jednak z badania przeprowadzonego przez firmę Kantar Media wynika, że tylko połowa z nich rzeczywiście stosuje jakąkolwiek dietę, przy czym w grupie tej większość stanowią kobiety (60 procent).

Zapisz się na NEWSLETTER. Co tydzień najnowsze wiadomości o urządzaniu wnętrz w Twojej poczcie e-mail: Zobacz przykład , Zapisz się

Z raportu wynika, że wiele osób próbuje zdrowo się odżywiać. Jednak nie jest to łatwe, dlatego każdy ma swój sposób na unikanie przekąsek oraz zbyt kalorycznych lub źle zbilansowanych dań. Największa grupa (37 procent) myślenie o zdrowym odżywianiem zaczyna już w sklepie i starannie wybiera produkty tak, aby mieć w domu wyłącznie zdrowe jedzenie. 17 procent nawet jeśli kupi niezdrowe produkty, stara się jak najszybciej je wykorzystać, aby znów wrócić do zdrowej diety. 16 procent wyznaje zasadę: co z oczu, to z serca i ukrywa niezdrowe produkty. Są też osoby, które dbają o własną dietę nie zważając na to, co jedzą pozostali członkowie rodziny - sposobem stosowanym przez 15 procent respondentów jest przydzielanie każdemu domownikowi jego własnej strefy w lodówce. Najbardziej zapobiegliwa grupa Polaków (14 procent) przyrządza posiłki na poszczególne dni tygodnia i przechowuje je w określonych pojemnikach w lodówce.

- Większość osób ma dobre intencje, ale pokus jest zbyt wiele. Zazwyczaj każdy członek rodziny ma swoje ulubione dania i przekąski, w związku z czym lodówki w większości domów są wypełnione najróżniejszymi produktami, zarówno zdrowymi, jak i niezdrowymi. Bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy osoby odżywiające się zdrowo otwierają lodówkę i widzą niezwykle kuszące niezdrowe produkty. Każdy wie, jak trudno jest się wtedy powstrzymać - mówi Luke Mansfield, szef działu innowacji firmy Samsung w Europie.

- Lodówka Samsung Food ShowCase może ułatwić zdrowe odżywianie dzięki optymalnemu podziałowi na jasno określone strefy. Każdy domownik może mieć w niej miejsce na swoje ulubione produkty i przekąski. W ten sposób łatwiej zachować dyscyplinę - czekoladowe desery dzieci nie kuszą taty, a mama - wegetarianka nie musi trzymać sałaty w sąsiedztwie aromatycznych wędlin - mówi Mansfield.

Jedna trzecia grupy uznanej za zdrowo odżywiającą się częściej gotuje i je posiłki przyrządzone w domu. 60 procent z tej samej grupy kupuje dużo świeżych owoców i warzyw, ale aż 46 procent przyznaje, że mimo, że stara się odżywiać zdrowo, poza dobrymi produktami, kupuje także niezdrowe smakołyki.

Na tle mieszkańców innych krajów europejskich wypadamy całkiem dobrze - do kupowania niezdrowych przysmaków przyznaje się 77 procent zdrowo odżywiających się Niemców oraz 62 procent Anglików.

- Zważywszy na to, że zdrowo odżywiający się Europejczycy spożywają o wiele więcej świeżej żywności, takiej jak owoce i warzywa, kluczowego znaczenia nabiera możliwość przechowywania takich produktów w sposób, pozwalający zachować jakość i smak. Lodówka Samsung Food ShowCase wykorzystuje specjalne technologie umożliwiające szybsze schładzanie powietrza po jej otwarciu i utrzymywanie stałej temperatury w całym wnętrzu. Niezależnie więc od tego, gdzie członkowie rodziny chowają swoje produkty i jak często otwierają lodówkę, mają zagwarantowaną optymalną temperaturę pozwalającą utrzymać świeżość i zapobiegać marnowaniu żywności - dodaje Luke Mansfield.

Badanie te zostały przeprowadzone przez Kantar Media na zlecenie firmy Samsung. Były to niezależne badania internetowe na próbie reprezentatywnej obywateli powyżej 16 roku życia w pięciu krajach Europy - Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Polski. W każdym z krajów przebadano około 1000 osób.

Więcej o:
Copyright © Agora SA