Przyszło świeże do IKEI

Porośnięte trawą kanapy, rośliny zwisające z billboardów, samochód z "zieloną" karoserią, ulotki z dziką roślinnością - oto nowa kampania Ikea Targówek

1 sierpnia ruszyła niecodzienna kampania reklamowa związana z odświeżeniem sklepu IKEA Targówek w Warszawie.  W kilku punktach Warszawy stanęły sofy KLIPPAN. Nie są to jednak zwykłe meble, które można kupić w szwedzkiej sieci. Sofy wykonane w skali 1:2, porośnięte są świeżą trawą. Organizatorzy akcji chcą pokazać warszawiakom, jak może wyglądać zielona architektura użytkowa. "Nie siadać, nie wchodzić, nie deptać" - krzyczą tabliczki w miejskich parkach. Na ogromnych, trawiastych sofach IKEA posiedzieć może dosłownie każdy.

trawiasta kanapa IKEA

Przez cały czas trwania akcji "Przyszło świeże" po Warszawie będzie jeździć "zielony" samochód. Jego karoseria wykonana jest w całości ze świeżej trawy. Samochodem będą jeździć pracownicy IKEA, którzy będą częstować warszawiaków chłodną lemoniadą.

Billboardy informujące o akcji, również będą wyglądały zupełnie inaczej. Na reklamach po prawej stronie Wisły, pojawią się prawdziwe oleandry, palmy i bluszcz!  Lejąca się zieleń i kwiaty mają być uzupełnieniem przekazów reklamowych.

Ikea, billboardy, IKEA

Kolejną areną ekologicznych działań IKEA staną się stołeczne chodniki. W ponad 100 warszawskich lokalizacjach utworzone zostaną tzw. clean ads czyli zmywalne komunikaty reklamowe. Zostaną wykonane za pomocą wody i kilku ruchów szczotki. Na warszawskich chodnikach pozostaną do końca sierpnia.

IKEA, reklama

W kinach Multikino, podczas seansów rozdawane będą roślinne ulotki IKEA. To specjalnie przygotowany papier utkany nasionami dzikich kwiatów. Każdy, kto dostanie ulotkę będzie mógł w prosty sposób "zasadzić ją" we własnym domu. Wystarczy ją namoczyć, zasypać ziemią, podlać i... czekać na dzikie kwiaty.

Przez cały czas trwania akcji trawiastymi kanapami, autami i billboardami opiekować się będzie ogrodnik. Po zakończeniu akcji rośliny trafią do naturalnej gleby.

Więcej o: