Pierwszy kosz otwierany za pomocą pedała powstał już w 1939 roku i od tego momentu buduje wizerunek marki. W ofercie Vipp znajdziemy setki kolorowych koszy, od najmniejszych kilku centymetrowych, po olbrzymie zbiorniki. Jednak największe zainteresowanie wzbudzają limitowane kolekcje Vipp. W maju tego roku światło dzienne ujrzała najnowsza linia koszy o nazwie Trashion. Do stworzenia niezwykle modnych koszy zaproszono niemiecką markę modową Lever Couture, szyjącą ubrania dla celebrytów jak Lady Gaga, Britney Spears cz Gwyneth Paltrow.
Wiele godzin pracy i setki metrów materiału, w połączeniu z talentem projektantki Lessji Verlingieri dały oszałamiający efekt. Kolekcja koszy Trashion to małe dzieła modowej sztuki. Kosze można kupić w firmowym sklepie Vipp w Kopenhadze, a ich ceny wahają się w przedziale od 3,5 tys. do 5 tys. euro.
fot. vipp.com - Francois Azambour
To nie jedyna limitowana edycja koszy Vipp. Niezwykłym projektem była charytatywna akcja Bin Art by Vipp. Tym razem do stworzenia nadzwyczajnych koszy zostały zaproszone gwiazdy showbiznesu i sztuki. Swoją wizję na kosz stworzyli m.in. ikona designu Phillippe Starck, Bono, Calvin Klein, Ralph Lauren, Christian Lacroix i inni. Artystyczne kosze zachwycają i zaskakują kreatywnością. Zdecydowanie linia Bin Art obala dotychczasowe wyobrażenie o koszach na śmieci, chowanych pod zlewem. Tylko, który tu wybrać?!