FLOOR znaczy FLOR

Postmodernistyczna estetyka przyjemności

 

 

Tworzeniem dywanów FLOR rządzi gramatyka gry i przygody: igramy barwami i wzorami, mieszamy różne stylistyki i porządki. Cytaty, trawestacje, aluzje. Pełna kontrola nad ostrością, kolorem i kontrastem. Jean Baudrillard mówił o ''grze resztkami''. My, dzięki firmie FLOR, możemy zagrać w kostki.

Amerykańska FLOR rozpoczęła swoją działalność w 2003 r. Jej założyciel, Greg Colando, skierował ofertę firmy do wszystkich tych, którzy szukając nowoczesnych i prostych rozwiązań dla swych mieszkań i domów, nie chcą zatracić indywidualności i niepowtarzalnego charakteru ich wnętrza.

 

Jedną z designerskich kolekcji FLOR stworzyła

Martha Stewart, amerykańska guru do spraw

gotowania i zajmowania się domem

 

 

FLOR to segmenty dywanowe, które charakteryzują się doskonałymi walorami estetycznymi, wysokim komfortem użytkowania oraz wysoką odpornością na zużycie. Pojedynczy komplet, w zależności od powierzchni, jaką pragniemy zabudować, składa się z dwunastu albo trzydziestu kostek o wymiarach 19,7 incha x 19,7 incha (czyli mniej więcej 50 cm x 50 cm). Kostki - w odróżnieniu od nieporęcznych dywanów, które w trakcie przeprowadzki trzeba zwinąć w rulon - pakowane są w wygodne kartony, zupełnie jak... kafelki. Natomiast ich montaż jest równie prosty, co rozwinięcie chodnika.

 

Zapakowane w karton dywanowe kostki FLOR

 

Studio projektowe FLOR współtworzą wysokiej klasy plastycy z wieloletnim doświadczeniem oraz młodzi artyści. Klient może kupić zarówno gotowy wzór, jak w przypadku kolekcji Marthy Stewart, jak i stworzyć własny. Jeżeli zdecydujemy się na autorski dywan, liczy się tylko nasza inwencja. Wyobraźnia klienta, jak wyobraźnia artysty, generuje z siebie i wypluwa wiązki obrazów, które realizuje się poprzez dowolne zestawienie wielobarwnych kostek. Cena jednej kostki w zależności od wzoru, materiału i koloru waha się między 6 USD a 35 USD. (www.flor.com)

 

 

Najnowsza wiosenna kolekcja firmy to La Fonda del sol. Kolekcja powstała dzięki ścisłej współpracy FLOR z maXimo, oficjalnym depozytariuszem projektów Alexandra Girarda. Tętniące energią kostki dywanowe w czterech gamach kolorystycznych: lazurowej, łososiowej, zielonej i lawendowej, opierają się na motywie słońca, jakie u progu lat 60 Girard zaprojektował dla kultowej nowojorskiej restauracji La Fonda del Sol - Pensjonat Słońca.

 

 

marta kołacz

 

Więcej o: