Radosny nastrój Wielkiej Nocy podkreślą kompozycje w żywych barwach. Do dyspozycji mamy teraz wiele roślin sezonowych - choćby słoneczne żonkile, szafirki i śnieżniki lśniące w barwie wiosennego nieba, delikatne śnieżnice, pastelowe hiacynty, jaskry azjatyckie w radosnych kolorach czy tulipany w setkach odcieni. Kompozycje warto wzbogacić wielkanocnymi symbolami. Odradzamy banalne kurczaki z włóczki, ale nie odżegnujemy się od jajek - to przecież symbol nowego życia, podobnie jak nasiona czy gałązki z pąkami i baziami.
Kolorem liturgicznym okresu wielkanocnego jest biel symbolizująca światło, radość i czystość. Nie wahajmy się więc wprowadzić jej do świątecznych bukietów. I nie zapominajmy o zieleni - barwie nadziei i odradzającego się życia.
1.Cztery razy oranż
W szklanych doniczkach równo przycięte pędy jagód, pomiędzy nimi pojedyncze jaskry azjatyckie
2. Skorupki do wynajęcia
Forma z gąbki oklejona skorupkami. W niektórych - główki jaskrów azjatyckich. Na wspornikach ze sztywnego drutu skorupki ze świeczkami
3. Puchate jajka
Wydmuszki oklejone baziami osadzono w wianuszkach z bukszpanu. Do ozdoby żonkile z cebulkami
4.W drucianym wieńcu
W płaskiej blaszce wysiano owies. W wieńcu uformowanym z druciaków kuchennych osadzono jaskry, kalinę buldeneż i liście narcyzów
5.Bratki z niespodzianką
W prostokątnym pojemniku oklejonym korą sosnową posadzono bratki wielkokwiatowe. Wielkanocny charakter kompozycji podkreślają wydmuszki przepiórczych jaj
6. Ku słońcu
Forma pomalowana farbą strukturalną. W zagłębieniu drobne cebulki, amarylisy i pędy winorośli
7. Wiosenna tarcza
Forma z pędów wierzby. Do końcówek
przymocowano próbówki, w których
osadzono hiacynty, tulipany papuzie
i groszki pachnące. Gdzieniegdzie liście
begonii i paproci
8.W pierzastej etoli
Pęczek bazi osadzono w wazonie wypełnionym wydmuszkami, które oklejono potłuczonymi skorupkami. Plus wianuszek z piór
9.Barokowy przepych
Kompozycja z anturium, eustomy, tobołków polnych, piwonii, przetaczników, kaliny koralowej i barwionych piór
10.W pastelach
Gliniany wazon wypełniają osadzone na drutach rożki uplecione z sizalowego sznurka. W nich próbówki z liliami, kaliną koralową, pędami tawuły. Wokół chmura preparowanych liści fikusa na cienkich żyłkach
11.Panieński wdzięk
W doniczce oklejonej drobno pociętymi gałązkami hiacynty i delikatne skalnice. Do ozdoby jajka przepiórcze
12.Wśród mchu
Pojemnik uformowany z płatów brzozowej kory i hub wypełniono mchem. Zdobią go nagie pędy modrzewia z szyszkami, przepiórcze jaja i żonkile
13.Najprościej
W wytłoczynach na jajka skorupki wypełnione ziemią, w których posadzono śnieżniki lśniące
14.Królewski majestat
Kolumny z gąbki florystycznej ozdobiono bukszpanem. U dołu girlanda z narcyzów, u szczytu jajowate świece
15.Futurystycznie
W próbówkach jaskry azjatyckie i kalina koralowa. Całość opleciona pędami mulenbekii i grubą folią
16.Wielkanocny tort
Płaskie płaty gąbki florystycznej (dolny owinięto liśćmi formium, górny oklejono ziarnami traw) i wieniec z nabitych na wykałaczki szafirków, krokusów, żonkili i śnieżników lśniących
17.W pióropuszu
W przycięty pieniek wbito pręty zbrojeniowe. Przymocowano do nich formę oklejoną piórami i kwietne festony z kaliny koralowej, róż, tulipanów, stefanotisów, dziurawca 'Hidcote' i pędów wierzby
18.Żyzna ziemia
Doniczkę z żonkilami starannie posmarowano klejem i obsypano ziemią. Kompozycję urozmaicają przepiórcze jaja i pojedyncze pędy mulenbekii