Zabawa zawsze na pierwszym miejscu z IKEA SAGOSKATT

Zabawa jest uniwersalnym językiem, który przekracza pokolenia, granice i bariery. Poprzez nią zbliżamy się do siebie, tworzymy, ładujemy akumulatory, uciekamy od codzienności oraz odkrywamy świat. To podstawowa potrzeba - i prawo człowieka. Właśnie dlatego IKEA po raz kolejny prezentuje światu kolekcję SAGOSKATT, w której znalazł się pluszak od małej projektantki z Polski.

Dziecięca radość z SAGOSKATT

Kolekcja SAGOSKATT to seria limitowanych zabawek pluszowych zaprojektowanych przez dzieci dla dzieci. Powstały one w wyniku corocznego konkursu rysunkowego IKEA, w którym maluchy z całego świata zgłaszają się online, by narysować swoją wymarzoną pluszową zabawkę. Przez lata setki tysięcy małych artystów wzięło udział w konkursie i dało upust swojej wyobraźni – z fantastycznymi rezultatami.

W zeszłorocznej edycji, która trwała 21 dni, od 4 do 24 listopada 2020 r., wzięło udział łącznie 66 tysięcy dzieci z całego świata. Z Polski przesłano aż 3 504 projekty, co jest największą liczbą od kilku lat.

W gronie szczęśliwych zwycięzców po raz 3 był projekt z Polski. W 2017 roku rysunek „Pająk" autorstwa 9-letniego Huberta stał się częścią serii IKEA SAGOSKATT, natomiast rok później laureatką została 8-letnia Natalia z Warszawy. Teraz to 7-letnia Zosia z Wągrowca spełniła swoje marzenie. Zaprojektowała nietypową maskotkę w kształcie jajka sadzonego, która po ściśnięciu wydaje dźwięk podobny do skwierczenia na patelni.

Pluszowa zabawka z limitowanej kolekcji SAGOSKATT zaprojektowanej przez dzieci dla dzieci.Pluszowa zabawka z limitowanej kolekcji SAGOSKATT zaprojektowanej przez dzieci dla dzieci. Fot. Materiały prasowe IKEA

Lubię patrzeć, jak moi rodzice rozbijają jajka na patelni – robią różne kształty, które są pyszne! Moja zabawka ćwiczy jogę i piłkę nożną, a teraz czyta książkę o kurczakach, aby wiedzieć jak powstała

– mówi Zosia, autorka polskiego projektu pluszaka z kolekcji IKEA SAGOSKATT.

Od października dostępni w sprzedaży w IKEA będą również „Kanapkowi przyjaciele" autorstwa Audrey (9 lat, Kanada), „Kotek" projektu Liepa (8 lat, Litwa), „Piesek z syrenim ogonem" narysowany przez dziecko o imieniu Savva (9 lat, Rosja) oraz „Ptaszek" autorstwa Nicka (10 lat, USA).

Konkurs nie tylko pozwala dzieciom dzielić się swoimi marzeniami i kreatywnością, ale jest także sposobem na przyczynienie się do tego, by każde dziecko miało prawo do zabawy i rozwoju. IKEA Retail w Polsce przekazuje 100% dochodu z kolekcji SAGOSKATT na inicjatywy, które wspierają najmłodszych zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Zabawa również dla dużych

Frajda jest dla każdego, bez względu na wiek. Dlatego IKEA od wielu lat bada, jak rozrywka wpływa na ludzi i traktuje ją z należytą powagą. Pomaga to w tworzeniu jeszcze lepszych produktów oraz rozwiązań do życia i zabawy w domu.

W najnowszej kampanii IKEA postanowiła sprawdzić, jak radzimy sobie z wygospodarowaniem czasu na rozrywkę pomiędzy kolejnymi codziennymi obowiązkami. W tym celu zaangażowała do akcji pięciu fotografów ze Sztokholmu, Amsterdamu oraz Nowego Jorku wraz z ich rodzinami, aby zobaczyć jak i kiedy znajdują czas na zabawę. W efekcie powstały wspaniałe zdjęcia oraz wspomnienia, a wszyscy biorący udział – dorośli i mali, bawili się tak, jakby nikt nie patrzył! Asortyment zabawek IKEA jest dostępny przez cały czas w sklepach stacjonarnych IKEA, na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA, a limitowana kolekcja SAGOSKATT pojawi się w sprzedaży już od 1 października 2021 roku.

Szczegóły na temat nowych produktów znajdują się w ilustrowanych materiałach prasowych.

Więcej o: