Kolekcja SAGOSKATT to seria limitowanych zabawek pluszowych zaprojektowanych przez dzieci dla dzieci. Powstały one w wyniku corocznego konkursu rysunkowego IKEA, w którym maluchy z całego świata zgłaszają się online, by narysować swoją wymarzoną pluszową zabawkę. Przez lata setki tysięcy małych artystów wzięło udział w konkursie i dało upust swojej wyobraźni – z fantastycznymi rezultatami.
W zeszłorocznej edycji, która trwała 21 dni, od 4 do 24 listopada 2020 r., wzięło udział łącznie 66 tysięcy dzieci z całego świata. Z Polski przesłano aż 3 504 projekty, co jest największą liczbą od kilku lat.
W gronie szczęśliwych zwycięzców po raz 3 był projekt z Polski. W 2017 roku rysunek „Pająk" autorstwa 9-letniego Huberta stał się częścią serii IKEA SAGOSKATT, natomiast rok później laureatką została 8-letnia Natalia z Warszawy. Teraz to 7-letnia Zosia z Wągrowca spełniła swoje marzenie. Zaprojektowała nietypową maskotkę w kształcie jajka sadzonego, która po ściśnięciu wydaje dźwięk podobny do skwierczenia na patelni.
Lubię patrzeć, jak moi rodzice rozbijają jajka na patelni – robią różne kształty, które są pyszne! Moja zabawka ćwiczy jogę i piłkę nożną, a teraz czyta książkę o kurczakach, aby wiedzieć jak powstała
– mówi Zosia, autorka polskiego projektu pluszaka z kolekcji IKEA SAGOSKATT.
Od października dostępni w sprzedaży w IKEA będą również „Kanapkowi przyjaciele" autorstwa Audrey (9 lat, Kanada), „Kotek" projektu Liepa (8 lat, Litwa), „Piesek z syrenim ogonem" narysowany przez dziecko o imieniu Savva (9 lat, Rosja) oraz „Ptaszek" autorstwa Nicka (10 lat, USA).
Konkurs nie tylko pozwala dzieciom dzielić się swoimi marzeniami i kreatywnością, ale jest także sposobem na przyczynienie się do tego, by każde dziecko miało prawo do zabawy i rozwoju. IKEA Retail w Polsce przekazuje 100% dochodu z kolekcji SAGOSKATT na inicjatywy, które wspierają najmłodszych zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Frajda jest dla każdego, bez względu na wiek. Dlatego IKEA od wielu lat bada, jak rozrywka wpływa na ludzi i traktuje ją z należytą powagą. Pomaga to w tworzeniu jeszcze lepszych produktów oraz rozwiązań do życia i zabawy w domu.
W najnowszej kampanii IKEA postanowiła sprawdzić, jak radzimy sobie z wygospodarowaniem czasu na rozrywkę pomiędzy kolejnymi codziennymi obowiązkami. W tym celu zaangażowała do akcji pięciu fotografów ze Sztokholmu, Amsterdamu oraz Nowego Jorku wraz z ich rodzinami, aby zobaczyć jak i kiedy znajdują czas na zabawę. W efekcie powstały wspaniałe zdjęcia oraz wspomnienia, a wszyscy biorący udział – dorośli i mali, bawili się tak, jakby nikt nie patrzył! Asortyment zabawek IKEA jest dostępny przez cały czas w sklepach stacjonarnych IKEA, na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA, a limitowana kolekcja SAGOSKATT pojawi się w sprzedaży już od 1 października 2021 roku.
Szczegóły na temat nowych produktów znajdują się w ilustrowanych materiałach prasowych.