Czy technologia idzie w parze z designem? Sprawdziliśmy, odwiedzając Milan Design Week z TCL Polska

Milan Design Week

Coroczna impreza w Mediolanie to okazja, by nasycić zmysły kolorami, wzorami i kształtami. Wystawiają się tu giganci designu, tacy jak Ikea, pokazując potencjalnym klientom i partnerom biznesowym swoje nowości, inspiracje oraz zaskakując formą, bo Milan Design Week to nie zwykłe targi. Biorąc udział w wydarzeniu wchodzimy do świata designu dosłownie i w przenośni. Wystawcy ulokowani są wzdłuż malowniczej ulicy, wokół której pełno restauracji oraz barów. Część firm zajmuje całe budynki, do części można dotrzeć, przekraczając klimatyczne bramy i patio. Wydarzenie przyciąga energią, a sama koncepcja pokazania stanowisk marek to źródło nieskończonej inspiracji. 

TCL Milan Design WeekTCL Milan Design Week Fot. archiwum prywatne

W tym roku, po raz pierwszy, do grona wystawców Milan Design Week dołączyła marka TCL. Wybór wydarzenia na pierwszy rzut oka wydaje się nieco nieoczywisty - czy firma technologiczna, wystawiająca się w europejskiej stolicy mody, przyciągnie zainteresowanie odwiedzających event miłośników designu? Okazuje się, że udało się to bez problemu! 

Nowości TCL na targach w Mediolanie

Chiński gigant technologiczny zrobił wszystko, by wpisać się w charakter wydarzenia. Strefa TCL ukryta na dziedzińcu pełnym bluszczu robiła wrażenie już od wejścia, a dalej było tylko lepiej. Nie zdecydowano się na szczęście na klasyczne przedstawienie nowości marki: telewizorów, soundbarów oraz gadżetów. Prezentację podzielono na segmenty, z których każdy inspirowany był żywiołem. 

Ziemia

TCL Milan Design WeekTCL Milan Design Week Fot. archiwum prywatne

Dziedziniec TCL zmienił się w strefę ziemi. Wypełniona bluszczem i kwiatami przestrzeń zachęcała do obejrzenia zaprezentowanych tam okularów NXTWEAR, po których założeniu widzimy 140-calowy ekran. Choć nie była to najnowsza propozycja marki, świetnie wpisywała się w kontekst i robiła wrażenie. 

Woda

TCL Milan Design WeekTCL Milan Design Week Fot. archiwum prywatne

By dotrzeć do tej strefy, należało wejść do budynku który zajmowało TCL. Migoczące światła i przyciemniona przestrzeń sprawiały wrażenie zanurzania się w podwodnym świecie. Tiago Abreu, stojący na czele designu w TCL, prezentował tutaj dwie nowości marki: stolik-tablet (robiący naprawdę niesamowite wrażenie - można na nim grać, korzystać z aplikacji oraz, po obróceniu, używać jako 40-calowego telewizora) oraz duży tablet na stojaku, który świetnie może posłużyć jako narzędzie marketingowe. 

Ogień

TCL Milan Design WeekTCL Milan Design Week Fot. archiwum prywatne

W tej, umieszczonej na kolejnym piętrze kamienicy TCL, sali znalazły się najważniejsze nowości od TCL: telewizory i soundbary, oferujące konsumentom - w tym graczom, ale także fanom sportu i filmów - najlepsze doświadczenia dzięki, między innymi, dużym przekątnym ekranu, oszałamiającej jakości obrazu i imponującej jakości dźwięku. Ustawione w sali pełnej pomarańczowego światła robiły niesamowite wrażenie.

Sprzęty, które można było zobaczyć to soundbary Dolby Audio z serii S64, wyposażone w HDMI 1.4 z ARC, Bluetooth 5.3 oraz zasilane przez DTS Virtual:X oraz telewizory z serii C84 wyposażone w najnowszą generację technologii TCL Mini LED, wspieraną przez algorytmy AiPQ Processor 3.0. W sprzedaży mają się pojawić wersje w rozmiarach 55'', 65", 75" i 85", z funkcjami takimi jak Game Master Pro 2.0, HDMI 2.1, ALLM, 144Hz VRR, FreeSync Premium Pro, TCL Game bar, 240Hz Game Accelerator i najnowszym obsługiwanym formatom HDR (w tym HDR10+, Dolby Vision, Dolby Vision IQ) oraz nowe telewizory 4K QLED SMART TV: TCL QLED 4K TV serii C64 i serii C74.

Powietrze

TCL Milan Design WeekTCL Milan Design Week Fot. archiwum prywatne

Wychodząc na taras można było przejść przez strefę powietrza, w której zaprezentowano natomiast smartfony i tablety TCL. Ciekawy design produktów zachęcał do testowania, a taras zapraszał do spędzania kilku miłych chwil z widokiem na zielone patio. 

Debiut marki TCL na Milan Design Week pokazuje, że firmy technologiczne mogą z powodzeniem łączyć zaawansowane nowoczesne rozwiązania z dbałością o detal i designerskimi prezentacjami. Strefa TCL na targach nie odstawała od innych, a wręcz zachęcała do wejścia, sprawiając, że można było na chwilę zapomnieć o otaczającym świecie. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.