Badania etnograficzne w biznesie - warsztaty Concordia Design

Concordia Design zaprasza na warsztaty z Julią Izmałkową.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ: Etnografia to obserwacja człowieka w jego naturalnym kontekście - w domu, w miejscu pracy, na zakupach - nawet na randce albo u lekarza. Pomaga wyjść ponad to, co przewidywalne, ku temu, co rzeczywiście odzwierciedla potrzeby ludzi. Metoda etnograficzna zakłada niezwykłą elastyczność i kreatywność w korzystaniu z technik obserwacji. W zależności od potrzeb i pytań badawczych, techniki te mogą być uczestniczące lub nieuczestniczące, bardziej lub mniej inwazyjne, długotrwałe lub stosunkowo szybkie. Za każdym razem badania etnograficzne są "szyte na miarę" aby najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klienta.

Do czego używane są badania etnograficzne?

- Badania konsumenckie i eksploracyjne - Badanie kategorii - Poszukiwania insightów - Testowanie nowych produktów i usług - Testowanie komunikacji - Przewaga etnografii nad tradycyjnymi metodami badawczymi

Obserwowanie zachowań ludzi w ich naturalnym środowisku może dostarczyć lepszego wglądu w badany problem niż odpowiedzi uzyskane w trakcie standardowego wywiadu. W doświadczeniu Izmałkowa Consulting etnografia jest źródłem ciekawszych, silniejszych insightów niż inne formy badań. Najistotniejsze przewagi metodologii etnograficznej to: - Autentyczność reprezentacji - Obecność kontekstu kulturowego - Obecność kontekstu sytuacyjnego - Całościowa perspektywa - Obiektywność - Elastyczność - Głębia wglądu

Dowiesz się, jak badania etnograficzne pomagają tworzyć produkty i usługi zgodnie z potrzebami konsumentów Nauczysz się obserwować i słuchać ludzi, wyciągnąć wnioski na temat sposobu ich myślenia, zachowania a w konsekwencji - potrzeb Dowiesz się jak dostrzegać trendy zanim zostaną nazwane i zapowiedziane Zwiększysz umiejętność analitycznego wnioskowania.

ZAPISZ SIĘ!

PROGRAM: W programie warsztatów m.in. - Jak odróżnić kłamstwo od prawdy - Jak słuchać żeby słyszeć - Jak patrzeć żeby widzieć - Jak zadawać pytania żeby uzyskać informacje - Jak przekonać do zrzucenia masek - Jak zwiększyć samoświadomość - Jak zauważyć czego inni jeszcze nie widzą - Jak wyjść poza to, co oczywiste i użyć tego do własnych korzyści

METODOLOGIA SZKOLENIA Każdy blok teoretyczny będzie obejmował ćwiczenie lub serię ćwiczeń, które mają w sposób praktyczny zilustrować - lub utrwalić - wiedzę teoretyczną. Najważniejsze zagadnienia będą obejmowały podstawowe filary badań etnograficznych: jak słuchać i słyszeć, jak zadawać pytania, jak analizować i w końcu - jak przekładać zdobytą wiedzę na praktykę. UMIEJĘTNOŚCI - Zwiększenie autorefleksyjności i umiejętności obserwacji - Poprawa umiejętności komunikacji - Dostrzeżenie trendów zanim zostaną one nazwane i zapowiedziane - Zwiększenie umiejętności analitycznego wnioskowania

DLA KOGO? Jeżeli ważne jest dla Ciebie tworzenie produktów czy usług dla konsumentów zgodnie z ich prawdziwymi potrzebami - jest to szkolenie dla Ciebie. Zapraszamy kadrę zarządzającą, menedżerów z działów marketingu i rozwoju, pracowników agencji reklamowych, właścicieli MSP.

PROWADZĄCA Julia Izmałkowa - Z wykształcenia psycholog, przez osiem lat pracowała jako strateg w agencjach reklamowych (DDB, EURO RSCG). Stworzyła własny model badań i założyła firmę Izmałkowa Consulting - pierwszą firmę w Polsce specjalizującą się w wykorzystywaniu badań etnograficznych dla celów marketingowych i biznesowych. Jest wykładowcą na studiach magisterskich i podyplomowych, i prelegentem na konferencjach naukowych i marketingowych. Często zapraszana jako ekspert do programów telewizyjnych i radiowych. Pisze artykuły do magazynów branżowych i jest cytowana w codziennych gazetach i magazynach (Newsweek, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu itd.) Realizuje badania wtedy kiedy klienci poszukują zrozumienia i odpowiedzi na pytania, na które inni nie byli w stanie jej znaleźć. Współpracuje z takimi firmami jak MTV, Agros Nova, Agora, Netia, Johnson&Johnson, Bacardi, Eurobank, ING, Raiffeisen, Vox, L'oreal, PanMedia Western, mBank. "Prawie każdy kto nam zlecił przeprowadzenie badań etnograficznych zleca kolejne."

Prowadzący: JULIA IZMAŁKOWA Termin: 24.05.2012r , godz.: 9.00 - 17.00 Miejsce: CONCORDIA DESIGN ul. Zwierzyniecka 3, 60-813 Poznań

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.