Według psychologów pierwsze 15 sekund spotkania decyduje o wrażeniu, jakie mamy po poznaniu nowej osoby. Aby później to wrażenie zmienić potrzebujemy dużo czasu, którego brakuje na rozmowie kwalifikacyjnej. Dlatego ubranie ma być wygodne i dodawać nam pewności siebie, ale nie powinno być zbyt krzykliwe.
Elegancki i stonowany ubiór pokarze nasz szacunek do pracodawcy. Świetnie sprawdzi się stonowany kostium lub sukienka, sięgająca najkrócej do kolan. Są miejsca pracy, gdzie możemy pozwolić sobie na nieco więcej swobody. Dlatego też warto sprawdzić jakie standardy obowiązują u danego pracodawcy. Wtedy sprawimy wrażenie osoby pasującej do firmy.
Kiedy dobieramy akcesoria, pamiętajmy, że "mniej znaczy więcej". Biżuteria powinna być skromnym dodatkiem. Najlepiej postawić na jeden akcent, np. stylową bransoletkę . Tymi samymi zasadami powinniśmy kierować się przy wyborze torebki. Możemy zdecydować się na modny wzór, pod warunkiem, że nie jest on zbyt krzykliwy. Najlepsze będą (ponadczasowe klasyki wśród torebek damskich. Najlepsze będą ponadczasowe klasyki wśród torebek damskich
pokazujące nasz styl i profesjonalizm. Ważne jest też, by prezentować się skromnie ale nie niczym szara myszka. To również nie zrobi najlepszego wrażenia.
Pamiętajmy, że to nie ubranie, ale nasze kwalifikacje mają być zapamiętane. Zbyt krzykliwy, strojny lub niedbały strój może zadziałać na niekorzyść nawet najlepszego kandydata. Nasze propozycje stylizacji na rozmowę kwalifikacyjną zobaczycie tutaj.