Maciej Zień zaprojektował specjalną kolekcję dla Biedronki

Biedronka zaprosiła do współpracy kolejnego projektanta. Tym razem Maciej Zień stworzył dla sieci autorską kolekcję. Nie będą to jednak ubrania, a akcesoria łazienkowe.

Kolekcja Macieja Zienia dla Biedronki będzie się nazywać "HOME & SPA by Maciej Zień". Jest to limitowana seria tekstyliów łazienkowych, w skład której wejdą między innymi szlafrok bawełniany, kapcie, ręczniki, kosmetyczki i dywaniki łazienkowe. Wszystkie produkty będą dostępne w trzech wersjach kolorystycznych: biel, granat i beż. Na podstawie pierwszych zdjęć udostępnionych przez Biedronkę kolekcja ma luksusowy charakter. Oferta dostępna będzie w wybranych sklepach Biedronka od 13 października 2016 roku.

Dla Macieja Zienia współpraca z Biedronką przypada na czas, kiedy stara się powrócić na polski rynek po skandalu, jaki wybuchł niemal rok temu. Według różnych źródeł, firma projektanta zbankrutowała, a on sam został na bruku i musiał uciekać do Brazylii, skąd pochodzi jego mąż. Teraz projektant powrócił z nowa kolekcją ubrań i, jak się okazuje, nowymi partnerami biznesowymi.

Dla Macieja Zienia to nie pierwsza przygoda z projektowaniem do wnętrz. Projektant współpracuje z marką Tubądzin, dla której projektuje płytki, a także jest twórcą autorskiej marki z wyposażeniem wnętrz.

Maciej Zień nie jest pierwszym znanym projektantem, z którym Biedronka nawiązała współprace. Dla sieci specjalne kolekcje projektowali już duet projektantów Paprocki&Brzozowski oraz inny duet BOHOBOCO – Kamil Owczarek i Michał Gilbert Lach.

Biedronka dalej chce współpracować ze znanymi projektantami i nie tylko. Od 2013 r. Biedronka organizuje także konkurs "Młodzi projektanci dla Biedronki", skierowany do studentów Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie odzieży, która trafia do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka. W czterech edycjach konkursu wzięło udział 163 studentów, którzy zaprojektowali sukienki i tuniki oraz bluzki o charakterze wieczorowym, a w 2015 r. nadruki na bluzki i T-shirty. W 2016 r. studenci ASP ponownie otrzymali zadanie zaprojektowania sukienek i tunik. Odzież na bazie zwycięskich projektów wejdzie do sprzedaży w grudniu br.

Mój Ładny Dom, czyli 10 pytań do Szymona Majewskiego