Z badań ONZ wynika, że do 2050 r. około 70% ludności świata, czyli dwa razy więcej osób niż w roku 1950, będzie mieszkać w dużych miastach. Intensywny tryb życia metropolii, rozwój nowych technologii i wszechobecna digitalizacja sprawiają, że coraz więcej osób sięga po nowoczesne kanały sprzedaży, wykorzystujące innowacyjne rozwiązania. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, po pełnowymiarowych sklepach na obrzeżach miast, uruchomieniu sprzedaży przez telefon oraz internet, stworzeniu innowacyjnych miejsc do kontaktu z klientami (takich jak Centrum IKEA dla Firm) czy sieci Punktów Odbioru Zamówień, przyszedł czas na nowy format sprzedaży IKEA w centrum miasta.
- Nasza trzecia lokalizacja w Warszawie to jeden z pierwszych na świecie sklepów IKEA tak blisko centrum miasta. Jednym z podstawowych założeń strategii na rynku polskim jest zwiększanie dostępności produktów i usług IKEA, tak aby wszyscy Polacy mogli korzystać z inspirujących rozwiązań dla domu i pięknie, wygodnie mieszkać. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową, a teraz będziemy jeszcze bliżej warszawiaków. IKEA w Blue City różnić się będzie od pozostałych sklepów, będzie na pewno zaskakująca i pełna inspiracji. Wierzę, że jesienią na naszych klientów czeka bardzo wiele miłych niespodzianek -
– mówi Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce.
- Obecny rok to dla naszego centrum czas wielkich zmian. Jednym z najważniejszych wydarzeń najbliższej jesieni będzie otwarcie nowego sklepu IKEA. Szczególnie cieszymy się, że będziemy mogli zaprezentować naszym Klientom i wszystkim mieszkańcom Warszawy najnowszy, unikalny w skali światowej, koncept. To niezwykle ciekawy projekt, wymagający od nas niestandardowego podejścia i podejmowania odważnych, szybkich decyzji, biorąc pod uwagę termin uruchomienia nowego sklepu i skalę przedsięwzięcia -
- mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.
IKEA w Blue City zlokalizowana będzie na dwóch piętrach centrum handlowego (poziom O i +1) i zajmie powierzchnię ok. 4800 m kw. Mimo ograniczonej przestrzeni klienci będą mogli poznać pełną ofertę produktów i rozwiązań IKEA, dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. Ułatwią one klientom dokonywanie zakupów oraz zainspirują ich do kreatywnego i funkcjonalnego urządzania przestrzeni. Na miejscu dostępne do nabycia będą wybrane akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu będzie można zamówić on-line – samodzielnie lub z pomocą pracowników.
Na terenie sklepu wydzielona zostanie również przestrzeń IKEA Food w zupełnie nowej odsłonie. Połączony zostanie w niej koncept kawiarni i bistro, oferując między innymi kanapki, wegetariańskie hot-dogi i koktajle, a także tradycyjne szwedzkie potrawy, takie jak kultowe klopsiki czy bułeczki cynamonowe.
- Uprzedzając pytania dotyczące otwarcia sklepu IKEA w centrum handlowym Fort Wola, chcielibyśmy poinformować, że ze względu na niezależne od nas, przedłużające się procedury administracyjne, zdecydowaliśmy się zawiesić ten projekt. Obecnie koncentrujemy się na otwarciu nowego, mniejszego formatu w Blue City. O dalszych decyzjach będziemy informować na bieżąco -
- dodaje Katarzyna Balashov, rzecznik prasowy IKEA w Polsce.