Na początku lat 90. mediolańscy kreatorzy mody stworzyli dla marki Rosenthal dekoracje designerskich upominków. Wzory spotkały się z tak pozytywnym odbiorem, że zapadła decyzja o stworzeniu całej autorskiej kolekcji, która ukazała się na rynku pod nazwą „Rosenthal meets Versace”. Jej znakiem rozpoznawczym jest, podobnie jak ma to miejsce w przypadku kolekcji ubraniowych, bogate zdobienie w postaci odważnych kolorów i złoceń.
Mogłoby się wydawać, że tragiczna śmierć Gianniego Versace w 1997 roku będzie oznaczała koniec tego domu mody. Pozostawił on jednak po sobie niezliczoną liczbę szkiców z pomysłami, które nigdy nie zostały zrealizowane, a z których można czerpać przy tworzeniu nowych kolekcji jeszcze przez wiele lat.
Wielki projektant tworzył nie tylko na potrzeby wybiegów - z powodzeniem działał również w świecie wzornictwa użytkowego. Projektował meble, lampy, dywany oraz tapety - ale największy sukces w tej dziedzinie przyniosła mu współpraca z niemiecką marką Rosenthal oraz serie "Meduza", "Barocco" oraz "Meander d'Or", dzisiaj uznawane za ikony. Ponadto do bardziej znanych kolekcji Gianniego należą:
Gianni stworzył również kolekcję z czarnej porcelany, na którą składają się wazony, zegary i świeczniki.
Donatella podjęła udaną próbę przeniesienia projektów z tkanin na porcelanę (kolekcje Jungle i Vanitas), ponadto poszerzyła kolekcję zastawy stołowej o porcelanowe akcesoria łazienkowe, ramki do obrazów oraz donice. Dzięki niej w projektach Versace dla Rosenthal pojawiły się też motywy kwiatowe, a wykorzystywane już wcześniej liście akantu zyskały na delikatności.
W ramach współpracy z Rosenthal powstały też 2 kolekcje szkła użytkowego - Lumiere oraz Meandre d’Or. Znajdziemy w nich: