Łazienka odkrywana na nowo. Co się zmieniło?
W ostatnich miesiącach jeszcze dobitniej przekonaliśmy się, jak wiele funkcji ma łazienka. Czasem staje się salonem SPA, innym razem jest czytelnią, miejscem do medytacji lub placem zabaw dla dzieci. Coraz częściej przyjmuje też funkcję biura, kiedy trzeba wykonać ważny telefon lub zadanie wymagające koncentracji, a w pokoju obok bawią się dzieci. Co jeszcze się zmieniło? Odpowiedzi dostarcza najnowszy poradnik Akademii Roca pt. „Łazienka na nowo".
Higiena, która daje poczucie bezpieczeństwa
Najbardziej oczywiste zmiany dotyczą nawyków związanych z dbaniem o higienę osobistą, ale również o czystość otoczenia, w którym przebywamy. W toku badań opinii*, przeprowadzonych w grupie 500 pełnoletnich Polaków, aż 71% pytanych zadeklarowało, że częściej myje i dezynfekuje ręce. Ponadto blisko czterech na dziesięciu respondentów wskazywało, że częściej i dokładniej sprząta łazienkę, a 32% odpowiadających potwierdziło, że zwraca większą uwagę na właściwości bakteriobójcze detergentów. Bo kiedy priorytetem jest zdrowie i bezpieczeństwo naszych bliskich, i nas samych, sięgamy po wszelkie możliwe środki ochrony.
Czas na odświeżenie wystroju
Wzrost dbałości o higienę ujawnił się jako pozytywny efekt wprowadzonego rygoru sanitarnego. Innym czynnikiem, który przyniósł falę zmian było zwiększenie czasu spędzanego w domu. Nasze mieszkania stały się biurami, restauracjami i placami zabaw w jednym. Nie potrzeba było wielu miesięcy, by Polacy ruszyli do marketów budowlanych i rozpoczęli remonty na szeroką skalę. Wystarczyło nam raptem kilka tygodni wzmożonego przebywania w swoich czterech kątach, żeby zweryfikować wcześniejsze pomysły aranżacyjne i dojść do wniosku, że lepiej byłoby urządzić wnętrza w inny sposób, albo przynajmniej wprowadzić pewne udoskonalenia. Jakie czynniki zyskały na znaczeniu w przypadku wystroju łazienki?
Design skrojony na miarę potrzeb
Uczestnicy badań najczęściej wskazywali: ergonomiczne zagospodarowanie przestrzeni (45%), wysoką jakość materiałów i wyposażenia (34%) oraz zmianę dotychczasowej kolorystyki pomieszczenia (29%). Co czwarty respondent zadeklarował, że dziś rozważyłby zastosowanie w łazience rozwiązań antybakteryjnych lub bezdotykowych, takich jak: elektroniczne baterie umywalkowe z czujnikiem ruchu, bezdotykowe przyciski do spłukiwania wody czy wanny z powłoką zapobiegającą osadzaniu się zanieczyszczeń. To dowód na to, że priorytetem stała się funkcjonalność, zapewniająca komfort użytkowania. Ponadto coraz częściej stawiamy na wyposażenie o wyższym standardzie, które nie tylko sprawi nam przyjemność swoim wyglądem, ale też będzie działać niezawodnie przez lata.
Kompendium ciekawostek i inspiracji
O innych zmianach spod znaku „new normal" możesz przeczytać w poradniku „Łazienka na nowo", przygotowanym przez ekspertów marki Roca oraz pasjonatów urządzania wnętrz. Znajdziesz tam m.in. sprawdzone przepisy na naturalne kosmetyki, przegląd roślin, które idealnie sprawdzą się w łazience oraz pomysły influencerek na wystrój tego pomieszczenia. Dowiesz się też więcej o sprytnych rozwiązaniach, które znacząco podnoszą komfort korzystania z łazienki. To idealna lektura do wieczornej kąpieli w wannie i nie tylko. Pobierz i przekonaj się!
* badanie opinii na temat łazienek, zrealizowane przez Instytut Badań Społecznych i Rynkowych na zlecenie Roca Polska, próba 500 pełnoletnich Polaków, luty 2021 .
-
Opalizujący blask kolorowych szkiełek - czyli kultowe lampy w technice Tiffany'egoMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Bestsellerowe serie LEGO dla starszych dzieci i dorosłych
-
Najczęstsze przyczyny kolki niemowlęcej. Niektóre mogą zaskakiwaćMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Jak zaaranżować wiosenny stół?
-
Jedna z najlepiej sprzedających się gier - The Sims. Czy może wpływać pozytywnie na rozwój?