Sprawdzone sposoby na jesienną chandrę

Martyna Trębacz
09.09.2016 16:00
Wielkimi krokami zbliża się jesień, a co za tym idzie pora, kiedy nasz nastrój spada i często dopada nas jesienna chandra. Rozdrażnienie i gorsze samopoczucie to efekt braku słońca, do którego zdążyliśmy już przywyknąć. Krótsze dni, ciągle padający deszcz jeszcze mocniej potęgują zły nastrój i z pewnością nie ułatwiają codziennego funkcjonowania. Z jesienną chandrą można jednak walczyć. Aby nie ulec złemu samopoczucie przeczytajcie sprawdzone sposoby na jesienną chandrę! W końcu od tego jak wygląda każdy dzień, zależy jak wygląda całe nasze życie!

Jesienna chandra - co to takiego?

Każdego roku w okresie jesiennym można zaobserwować zmiany, które zachodzą w naszym organizmie. Latem przyzwyczajamy się do dużej ilości słońca, długich wieczorów i pięknej słonecznej pogody, która ma zbawienny wpływ dla naszego samopoczucie i nastrój. W okresie jesiennym organizm produkuje dużą ilość melatoniny, czyli hormonu, który odpowiada za naszą senność i apatię. Dodatkowo zaczyna brakować nam słońca, które wspomaga produkcję serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Jedni skutki zauważają już we wrześniu, inni dopiero w listopadzie, jednak niezależnie od tego kiedy dosięgnie nas jesienna chandra, warto nie poddawać się jej objawom i zrobić wszystko, by umilić sobie ten trudny czas. W końcu każda pora roku, ma swoje plusy, warto więc walczyć z ospałością i niedoborem witamin. Jednym z najchętniej i najczęściej stosowanych sposobów na chandrę są słodycze. Jak wiadomo, cukier ma niebagatelne znaczenie dla naszego funkcjonowania, dlatego zwłaszcza w tym okresie warto się rozpieszczać, pozwalając sobie na zdrowe i smaczne potrawy! Świetnym sposobem jest także grzane wino, które rozgrzeje nas w chłodne dni, a spożywane w miłym towarzystwie z pewnością poprawi humor i wzmocni układ odpornościowy, oczyszczając go z toksyn! Najlepiej do grzańca dorzucić pokrojone pomarańcze i goździki. Dzięki temu nie tylko poprawimy swoje samopoczucie, ale także będziemy zrelaksowani, co z pewnością ułatwi nam zasypianie.

Sposoby na jesienną chandrę fot. Pixabay

Sposoby na jesienną chandrę

Choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, światło ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie! Latem za sprawą promieni słonecznych mamy dobry nastrój i świetne humory. Kiedy jednak zbliża się jesień, nasza energia spada, dlatego też należy znaleźć inny sposób na poprawę humoru. Świetnym sposobem na jesienną chandrę jest terapia światłem. Na rynku dostępne są specjalne lampy, które imitują naturalne światło, dzięki czemu jesteśmy energiczni i pozytywniej nastawieni do życia! Im więcej światła, tym nasze samopoczucie będzie lepsze, a jesienna chandra będzie już tylko przykrym wspomnieniem! Dodatkowym atutem lamp jest ich aspekt wizualny - w końcu lampy to jeden z najważniejszych dodatków do mieszkania, które dodają naszym wnętrzom klimatu i niepowtarzalnego wyglądu. Warto więc pomyśleć o odpowiednim oświetleniu i nie dać się jesiennej depresji!

Sposoby na jesienną chandrę fot. Homebook

Jak poprawić sobie nastrój? Sen!

Z pewnością każdy z nas doskonale wie, jak wielkie znaczenie dla naszego samopoczucia ma odpowiednia dawka snu. Kiedy śpimy, nasz organizm odpoczywa i regeneruje się na kolejny dzień. Dzięki temu wstajemy wypoczęci i w dobrym humorze, co jest zbawienne zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Wtedy też nasze zapotrzebowanie na sen jest większe niż latem. Warto więc słuchać uważnie swojego organizmu i wysypiać się, by czuć się wypoczętym i odprężonym! Ważne jest jednak, by nie ucinać sobie w ciągu dnia drzemki! Spanie w ciągu dnia tylko pogłębi złe samopoczucie i sprawi, że będziemy ciągle zmęczeni i ospali. Dodatkowo, śpiąc w dzień możemy mieć duże problemy z zasypianiem w nocy, a tym samym rano będziemy budzić się w złym humorze, bez energii i siły na resztę dnia. Warto także pamiętać o odpowiednim materacu do sypialni. Choć może trudno w t uwierzyć, materac ma ogromny wpływ na nasz komfort snu. Istotną rolę ogrywają także kolory. Do sypialni najlepszym kolorem jest błękit. Wszystko dlatego, że barwa niebieska działa uspokajająco i odprężająco, dzięki czemu ułatwia zasypianie!

Sposoby na jesienną chandrę fot. Rafał Lipski

Pora jesienna daje nam wszystkim się we znaki, dlatego warto zastosować metody, które pozwolą nam przetrwać ten trudny czas i nie dać się chandrze! Poniżej przedstawiamy 18 produktów, które pomogą Ci utrzymać dobry nastrój i poprawią humor, nawet w ponure dni! Kiedy nasze samopoczucie pogarsza się i w zaczynamy snuć ponure scenariusze, warto pamiętać, że już za kilka miesięcy po jesiennej chandrze nie zostanie ani śladu. Po zimie znów przyjdzie wiosna i wszystko obudzi się do życia!