-
-
-
-
Najczestszym problemem malych silnikow spalinowych sa trudnosci z pierwszym rozruchem po dlugim spoczynku w zimie. Jest to spowodowane zatkaniem dyszy gaznika przez "zaszuszone" resztki paliwa pozostawionego w gazniku. Pamietaj: przed dlugim spoczynkiem WYSUSZ GAZNIK ! Jesli Twoj a kosiarka ma zawor doplywu paliwa - zamknij go gdy silnik pracuje i poczekaj az silnik sam zgasnie. Jesli nie masz takiego zaworu, usun z baku paliwo do minimum, wlacz silnik i czekaj az wypali calosc i sam zgasnie. Na wiosne wlej swieze paliwo i maszyna ruszy jak nowa !!! Powodzenia w nastepnym sezonie !
-
żona!!!!!!!!
to jest najczestrza przyczyna awarii kosiarki. u mnie przynajmniej.
poroz3,14erdalalane noze, obudowy,
skrzywiony wal
wgnieciona obudowa
oraz jako gratis, ach te wszechobecne promocje:
wyciete bukszpany, posadzone tydzien wczesniej moją osobą za dosc zacny szmal
onegdaj wyciete tuje
powojnik, rosnina taka - trzy razy sciety, trzy sezony na marne
poobijane dookola tuje starsze i wszystko co zyje.
pociete kable, drobne przedmioty, weze wodne itp.
pelno nastrzyżonych jablek i orzechow.
to wielka baba. nie oderwiesz od maszyny ani prosba ani grozba....
obecnie ogrod wyglada jak warszawa. 35 x wiecej slupkow na metr kwadratowy niz w centrum wawy... -
Do większości usterek doprowadzamy sami nieodpowiednią eksploatacją – nie ma w tym żadnych cudów. Olej, dobre paliwo, filtry, dopasowanie wysokości koszenia pod możliwości sprzętu – to ważne. Co do paliwa, to w zależności od używanego, możecie zauważyć kolosalną różnicę. Na Warter Fuels, ekologicznych paliwie, zmiana mega duża, zaskakująca, równa praca silnika, lepsza moc, a ogólnie – solidna praca. Lejesz byle co, to wtedy może być dokładnie odwrotnie.
-
Czy osoba któa to pisała była w serwisie, konsultowała te "rewelacje" z jakimkolwiek mechanikiem?
Po pierwsze primo: wymiana oleju - są dwie szkoły. Jedna mówi że co sezon, druga że co 10 roboczogodzin. Bardzo często te die wielkości się pokrywają. Jednak jak kosimy u siebie i po sąsiedzu u rodziny może okazać się że wypadało by wymienić też w trakcie sezonu.
Wymiana świecy i filtru powietrza. Szkoły są różne, w zależności też od ilości roboczogodzin ale najlepiej co 1-2 sezony.
Sprawdzanie czystości kosiarki - robi się to po koszeniu a nie przed kolejnym uruchomieniem. Gdy trawa jeszcze nie zaschła. Gdy kosiarka postoi dwa tygodnie, jak nie dłużej do następnego koszenia to może stworzyć się skorupa, której trudno się będzie pozbyć. Potraktowanie kosiarki po parcy myją ciśnieniową, albo nawet opłukanie z węża ogrodowego pozwoli na utrzymanie jej w dobrym stanie.
Benzyna - to co wlewamy do baku de fakto jest dla nas czarną magią, organoleptycznie nie jesteśmy w stanie ocenić jakości paliwa. Uszlachetniacze i inne dodatki po dłuższych przestojach mogą się osadzać np. w gaźniku. Dla tego przy ostatnim koszeniu na jesień lub przed dłuższym przestojem wypadało by "wypalić" całą benzynę, żeby nic nie osadzało się w gaźniku.
Przede wszystkim należy pamiętać - jak dbasz tak masz. Możemy wydać majątek na najlepszą kosiarkę, z najlepszym silnikiem popularnej firmy, ale jak nie będziemy o nią dbali to ją zajedziemy. W serwisie nie pomoże gadanie że przecież silnika tej czy tamtej firmy nie da się zajechać. albo że sąsiad kosiarkę z silnikiem tej firmy miał 10 lat a nam padła po 4 i to n apewno jest wina producenta. Serwisanci dobrze widzą co się działo z kosiarką. widać to po tym jak jest zadbana. -
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
dejacek
Oceniono 12 razy 12
ludzie którzy potrzebują tych porad nie powinni dotykać nic przy kosiarce prócz linki rozrusznika