Plakaty coraz częściej i chętniej wprowadzamy do wnętrz naszych domów. Stają się one porównywane z malarstwem, jednak zdecydowanie lepiej wpisują się w nowoczesne aranżacje. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się modele personalizowane, z cytatami czy motywującymi hasłami. Na szczególną uwagę zasługują plakaty polskiej marki Follygraph, są naprawdę wyjątkowe, przedstawiają infografiki, a ich popularność wyprowadziła je nawet poza granice naszego kraju!
Follygraph to polskie studio projektowe i wydawnictwo, które specjalizuje się w grafikach kulinarnych. Twórcą marki jest Grażyna Maniecka, która zajmowała się sztuką i nauką, nadszedł jednak czas by oba zainteresowania połączyć w jedno, tak powstało Follygraph. Infografiki okazały się strzałem w dziesiątkę, by połączyć zdolności artystyczne i ścisły umysł. Siedziba firmy mieści się w Toruniu, to właśnie tam powstają piękne prace. Właścicielka od samego początku wiedziała, że chce działać międzynarodowo, pierwszy plakat sama wysłała do prywatnego klienta w USA.
Pierwszy plakat był o kawie, bez której Grażyna Maniecka nie wyobraża sobie początku dnia. „38 Wayd to Make a Perfect Coffee” – taki miały tytuł, bardzo szybko stał się popularny i utwierdził autorkę w przekonaniu, że pomysł o plakatach z infografikami był słuszny i przyszłościowy. Z biegiem czasu plakaty dotarły również do Hong Kongu, Australii, Zjednoczonych emiratów Arabskich, Chile, Singapuru i na Hawaje.
Follygraph zostało docenione przez światowe media, a jego plakaty można znaleźć w licznych kawiarniach, restauracjach i domowych kuchniach na całym świecie. Sukces marki w dużej mierze zależy od właścicielki, której nie przytłoczyły i nie zniechęciły setki e-meili po każdym zalogowaniu na konto pocztowe i kontakty z urzędem celnym.
Plakaty marki Follygraph charakteryzuje oszczędną, skandynawską stylistyką. Doskonale sprawdzą się w kuchni, pokoju dziennym, a także kawiarniach czy restauracjach. Marka działa zgodnie z mottem Myśl globalnie, działaj lokalnie.
Każdy plakat wykonany jest na wysokiej jakości papierze, pochodzącym z najbardziej przyjaznego dla środowiska naturalnego zakładu papierniczego na świecie, znajdującego się w Kostrzynie. Papier jest bezdrzewny i bezkwasowy, nazywany archiwalnym, posiada on gwarancję trwałości aż do 200 lat. Stworzone plakaty są sygnowane i numerowane przez projektanta.
Polska marka zdążyła już zdobyć rozgłos w Stanach Zjednoczonych (infografiki są tam bardzo modne!). Informacje o Follygraph pojawiły się m.in. w The Huffington Post, Bustle czy PRINT Magazine. Trudno się dziwić - to dobry polski projekt!