Najpiękniejsze i najwspanialsze święta Bożego Narodzenia to te spędzone z najbliższymi, wśród których czujemy się szczęśliwi. Można je jednak umilić! Nie tylko piękną choinką i świątecznymi dekoracjami, pachnącymi piernikami i pysznymi daniami, ale mniejszym lub większym upominkiem od Mikołaja, który sprawi radość i pozwoli poczuć się wyjątkowo. Oto subiektywny wybór 36 designerskich prezentów od dwóch polskich marek: Danhoss i Customform, które naszym zdaniem zasługują na to, by pojawić się na świątecznej liście zakupów. Urzekły nas piękną, niebanalną, solidną i użyteczną formą, pozostającą we wnętrzarskich trendach.
Pana z długą, białą brodą i wąsami, w czerwonym płaszczu i spodniach przepasanych czarnym pasem, z czapką w tym samym kolorze, ale obszytą białym futrem, z dużym workiem prezentów znamy od 1930 roku. Przywędrował do nas dzięki kampanii reklamowej koncernu Coca-Cola i zyskał sobie sporą popularność na całym świecie.
Wcześniej istniała już postać Świętego Mikołaja, jednak nieco inaczej wystylizowanego. Ten prawdziwy zamiast czerwonego płaszcza nosił szatę biskupią w tym samym kolorze. Głowę okrywał ceremonialną mitrą. Nie była więc to czerwona czapka z białym pomponem. W dłoni zamiast rózgi trzymał pastorał – długą laskę o zakręconym końcu. Cały look dopełniała siwa broda, nie czysto biała, jak świeży śnieg.
Świąteczna tradycja obdarowywania upominkami znana jest od bardzo dawna i nawiązuje do symboliki trzech cennych darów natury: złota, mirry i kadzidła, które Trzej Królowie ofiarowali Panu Jezusowi podczas wizyty w Betlejem. Drobne prezenty otrzymywały dzieci, jako nagrodę za dobre zachowanie. Taką też historię wielu z nas zna od dziadków i rodziców.
Początki tradycji mikołajkowej podobnej do naszej przypadają podobno na wiek XIX, a dokładnie dzień 6 grudnia 1804 roku. Wtedy pewien Amerykanin – John Pintard zorganizował pierwsze przyjęcie połączone z obdarowywaniem prezentami, które odbyło się w Nowojorskim Towarzystwie Historycznym. Spodobało się tak bardzo, że w kolejnych latach usłyszał o nim cały świat. Tak to się mikołajkowo zaczęło. Z czasem dzieci i goście otrzymywali coraz droższe upominki, które podkładano pod choinkę, a później rozdawane były przez Świętego Mikołaja. I tak dalej, aż do teraz – czasów spektakularnych prezentów, w kwocie nawet 2000 tys. zł, czasem jeszcze więcej.
W listopadzie b.r., metodą CAWI, czyli wywiadów online, na reprezentatywnej grupie 1272 Polaków, w wieku 18+, przeprowadzono badanie ilościowe dotyczące kupna gwiazdkowych prezentów przez Polaków. Okazało się, że dla wielu z nas są najważniejszym punktem na świątecznej liście zakupowej.
Jak na tle świątecznych wydatków wypada zakup prezentów? Według wyników badania Gumtree.pl, świąteczne upominki kupuje niemal 84 procent Polaków. Nieco ponad 16 procent nie robi tego – najczęściej dlatego, że w ich rodzinach nie ma tego typu tradycji.
– czytamy w komunikacie raportu Gumtree.pl
Na gwiazdkowe upominki nie żałujemy pieniędzy, szczególnie mężczyźni. Co piąty Polak, bez względu na wysokość zarobków przeznacza na prezenty 400-500 zł, a 13 proc. z nas wydaje jeszcze więcej – od 1000 do ok. 2000 zł. Natomiast na gwiazdkę dla pojedynczej osoby – 50-100 zł (38 proc.) i 100-250 zł (37 proc.).
Macie już świąteczne prezenty? Podobno 53 procent z nas kupuje gwiazdkowe upominki dwa tygodnie przed świętami, tak wskazuje raport Gumtree.pl. Zapraszamy więc na zakupy. Poznajcie marki Danhoss i Customform oraz ich designerskie propozycje na święta.
W Chełmnie powstało ich centrum dowodzenia, w starym browarze z klimatem. Tworzą niebanalne produkty na każdą okazję, wyzwalając pozytywne emocje, które do nich wracają. Tak mówią o swojej działalności i ofercie, którą przedstawiają na stronie Crazyshop.pl. To wyjątkowe upominki dla dorosłych: kobiet, mężczyzn, jak również dzieci.
Podobno zatrzymał się tu również prawdziwy Mikołaj! Podobają nam się jego prezenty: skórzane, drewniane oraz wiele innych o ciekawej formie.
Są starannie wykonane ze skóry licowej, naturalnej lub eko, w modnym brązowym kolorze. To dobre prezenty dla każdego kto ceni sobie dobry, skórzany design.
Piękny, drobny design z naturalnego drewna. To gry i drobiazgi do codziennego użytku, które przy okazji udekorują każdą półkę lub komodę. Można je ozdobić dowolnie wybranym napisem.
Tymi oryginalnymi prezentami można wyróżnić najbliższych. Mają piękne opakowania i są wykonane w polskiej manufakturze. Najbliżsi na pewno je docenią.
Pięknem jest to, co samo przez się jest godne wyboru
– Arystoteles.
Zapraszamy do designerskiego świata dużych form, które prezentuje polska marka Customform. To produkty o tradycyjnych kształtach, ale w nowej odsłonie.
Dobry design to sztuka właściwego wyboru – wyjaśnia marka na stronie online. Takich dokonują codziennie. Z pasją, ręcznie, w meblowej manufakturze. Ich wielką siłą jest dobry zespół złożony z rzemieślników, którzy fachu uczyli się od swoich ojców.
Wierzymy, że człowiek ma w sobie naturalną potrzebę piękna, a co za tym idzie – chęć otaczania się pięknymi przedmiotami. Gustowne wnętrza są bowiem czymś więcej niż miłymi dla oka przestrzeniami. To pierwszy krok do osiągnięcia spokoju ducha, równowagi i harmonii. W gustownie urządzonym wnętrzu wydajnie się pracuje i wygodnie odpoczywa.
Customform ma też oko na detale oraz pragnie, aby stwierdzenie „polish design” było znane również poza naszym rodzimym krajem.
Podobają ci się nasze świąteczne propozycje od Danhoss i Customform?