Domowa siłownia w dobrym stylu

Wioleta Bednarczyk
13.02.2020 16:50
Domowa siłownia to świetny pomysł dla zapracowanych, którzy pragną zawalczyć o lepszą formę i ładniejsze ciało. Wystarczy kawałek podłogi, na którym postawisz kilka sprzętów i trochę miejsca do rozłożenia maty. Tadam, gotowe!

Domowa siłownia w dobrym styluDomowa siłownia w dobrym stylu Fot. Shutterstock

Wybraliśmy drobny sprzęt fitness oraz większe maszyny siłowe i kardio, które pomogą w zaaranżowaniu domowej siłowni. Pamiętaj! Trening możesz rozpocząć bez bieżni lub rowerka. Na początek wystarczy mata, para hantli o niewielkim ciężarze lub tubing (taśma z rączkami). Albo tylko własna masa ciała. Do tego należy dołożyć sporą dawkę motywacji.

Natomiast jeśli cele treningowe są wysokie, pragniesz zrzucić 10-30 kg. lub więcej, wtedy najważniejszym sprzętem będą dla ciebie maszyny kardio. To bieżnia, rowerek lub na przykład wioślarz, z którymi regularnie wykonywany trening będzie dużo owocniejszy. Wzmacnianie potraktuj wtedy tylko jako dodatek. Natomiast wszystkim zaawansowanym fitnesskom polecamy solidną pracę treningową na jednych i drugich urządzeniach, z uwzględnieniem założonych celów treningowych.

Taśmy treningowe są świetnym przyborem do ćwiczeń, który pozwala na zmianę oporu i progresywne jego zwiększanie. Pomaga w rozwijaniu siły, prędkości i mocy, bez nadmiernego obciążania stawów. Dlatego będą idealnym wyborem do treningu siłowego, crossowego i przygotowania fizycznego.

Każdy kolor taśmy odpowiada jednemu poziomowi oporu: zielony – 15 kg, żółty– 25 kg, pomarańczowy – 35 kg, czerwony – 45 kg, czarny – 60 kg. 

Twoim celem jest wyłącznie wzmocnienie mięśni? Proponujemy lżejszą taśmę, a następnie progresywne zwiększanie oporu. Natomiast jeśli chcesz użyć taśmy do wspierania ruchu to większy opór taśmy zapewni lepsze wsparcie. 

Przybory do treningu fitnessPrzybory do treningu fitness Fot. Shutterstock

Maszyny do treningu kardio i siłowego pomogą w osiągnięciu treningowych celów. Jeśli twoim celem głównym jest wyłącznie wyszczuplenie ciała i spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej – skup się głównie na treningu kardio, który możesz wykonać na rowerku treningowym, wioślarzu lub bieżni. Natomiast jeśli zależy Ci na wykonywaniu różnorodnych ćwiczeń siłowych z obciążeniem – ćwicz regularnie na atlasie, a trening kardio zrób tylko na rozgrzewkę. 

Więcej o: