Jak urządzić sypialnie, w której naprawdę się wyśpisz?

Małgorzata Duży
21.07.2022 14:40
Sypialnia to pomieszczenie, w którym spędzamy mniej więcej połowę naszego życia. Dlatego tak ważne jest jej odpowiednie urządzenie.

SypialniaSypialnia Pixabay


Sen to niezwykle ważna część naszego życia. Jego niedobór może powodować spadek koncentracji, problemy natury metabolicznej oraz ogólna odporność organizmu. Jak urządzić sypialnię, w której się wyśpimy? Podpowiadamy, co można zrobić dla naszego lepszego snu! 

Odpowiednie kolory 

Warto pomyśleć o tym, aby w naszej sypialni panowała odpowiednia gama kolorystyczna. Beże i brązy dobrze wpływają na jakość snu, przede wszystkim ułatwiają zasypianie. Jasnoróżowy, błękitny i zielony to kolory, które cechują się podobnym działaniem. Można zastosować te kolory nie tylko na ścianach, ale i w postaci dodatków, np. ozdobnych poduszek czy pledów na łóżko. 

Ważne jest również, aby unikać kurzu, szczególnie w przypadku, gdy mamy w domu alergika. Z tego powodu nie wybieraj do sypialni tapet i wykładzin, a także dywanów z wysokim runem. 

Jak podnieść jakość snu? 

Oto kilka wskazówek, które pomogą ci podnieść jakość twojego snu: 

Kup odpowiednie rośliny - to mit, że kwiaty zabiorą ci nocą cały tlen. Warto zakupić je do sypialni ze względu na oczyszczające działanie (jakim cechuje się na przykład złocień lub skrzydłokwiat). Dla tych, którzy szczególnie obawiają się, że zabraknie tlenu polecamy aloes czy storczyk (rośliny te wytwarzają tlen również po zmroku). Pamiętaj jednak, aby nie podlewać ich zbyt obficie! 

Dobre oświetlenie - pamiętaj, że i im mniej światła, tym więcej nasze ciało wytwarza melatoniny. Kup lampkę nocną lub kinkiet, które umożliwią ci wieczorną lekturę. 

Idealne powietrze – najlepsza temperatura do spania to od 18 do 21 stopni Celsjusza przy wilgotności od 40 do 60%. Kup klimatyzator i nawilżacz, aby osiągnąć te dwie zmienne. Zmieniaj grubość pościeli, w zależności od pory roku, regularnie wietrz i dbaj o odpowiednią wilgotność powietrza również zimą.

Więcej o: