Jak urządzić gabinet? Top 3 rzeczy, które wspierają koncentrację. Sprawdź, czy je masz!

Małgorzata Duży
26.07.2022 14:30
Coraz więcej z nas decyduje się na pracę zdalną. Programiści, redaktorzy, korektorzy, prawnicy i przedstawiciele wielu innych zawodów muszą mieć w domu swoje miejsce pracy.

Domowe biuroDomowe biuro fot. Pixabay


Jednak jak urządzić gabinet, aby sprzyjał on koncentracji? Podpowiadamy triki, które mają na celu ułatwienie tego zadania! 

Po pierwsze – odpowiednie miejsce 

Warto zastanowić się, czy w naszym domu lub mieszkaniu znajduje się odpowiednie miejsce do urządzenia biura. Oczywiście, niektórzy myślą już o tym na etapem budowania domu, co jednak jeśli nie wygospodarowaliśmy takiej przestrzeni? Albo co w przypadku, gdy mieszkamy w niewielkim M4 z sypialnią, kuchnią (nierzadko połączoną z), salonem i łazienką. 

Wtedy sytuacja znacznie się komplikuje, ale nie jest ona beznadziejna. Warto na początku określić, w jakim pomieszczeniu przez większą część dnia panuje cisza i spokój. To priorytet przy planowaniu miejsca pracy. W jednym przypadku może być to sypialnia, inni wolą jednak, aby była jedynie miejscem wypoczynku, więc wybierają salon.  

Drugi krok to oczywiście zakup lub zrobienie biurka. Może ono stać tam, gdzie stała niegdyś komoda albo można zorganizować biurko w jadalni na czas, gdy jest ona nieużywana. Pamiętajmy, że biurka mają rozmaite wymiary, dlatego na pewno znajdziemy model dopasowany do naszych wnętrz. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że minimalna szerokość biurka pod komputer to 90 cm. 

Dobrze skonstruowane stanowisko 

Jeśli mamy już biurko, teraz czas na wybór kolejnego ważnego aspektu domowego biura. Chodzi oczywiście o fotel. Pamiętajmy, że będziemy w nim spędzać wiele czasu, dlatego tak ważne jest, aby był on wygodny i ergonomiczny. Powinien mieć również możliwość regulacji wysokości i wygodny dla naszych szyi zagłówek.  

Warto nie lekceważyć zasad higieny pracy. Ekran monitora powinien być oddalony od głowy przynajmniej 45 cm (ale stać nie dalej niż 75 cm). Jeśli możemy sobie na to pozwolić, warto kupić podstawkę pod komputer i podnóżek. 

Ozdobne i funkcjonalne dodatki 

Co jeszcze może przydać się w biurze? Jeśli nasza praca wymaga częstych calli, warto zdecydować się na zakup korkowej tablicy. Można nie tylko przyczepiać na niej pożyteczne informacje i hasła motywacyjne, ale i postawić ją w tle, co będzie dobrze wyglądać na spotkaniu online.  

Kolejny istotny dodatek to dobór odpowiedniego oświetlenia. Oczy mamy tylko jedne, więc dobrze o nie dbajmy! 

Warto również postawić na zakup roślin w doniczkach. Nie tylko dobrze wyglądają, ale też świetnie wpływają na naszą zdolność do skupiania się. 

Poświęć odrobinę czasu na zaaranżowanie w swoim domu przestrzeni specjalnie do pracy a zobaczysz, że znacznie wpłynie to na twoją produktywność! 

Więcej o: