Obraz "Zbawiciel świata" autorstwa Leonarda da Vinci był na ustach całego świata, gdy na aukcji w Nowym Jorku został sprzedany za ponad 450 mln dolarów. Anonimowy nabywca zapłacił najwyższą cenę w historii za pojedynczy obraz wystawiony na publicznej aukcji. Do głośnej transakcji odniosła się szwedzka IKEA. W mediach społecznościowych opublikowała grafikę, na której przedstawiono "Zbawiciela świata" w złotej ramie Virserum. Rama oczywiście jest w ofercie sklepu i w USA można ją kupić za ok. 10 dolarów. Na grafice umieszczono napis: „Kiedy wydałeś na obraz 450 mln dol., ale nie podoba ci się jego rama”.
Trzeba przyznać, że sieci IKEA nie brakuje reklamowych pomysłów. Grafika w znakomity sposób wykorzystuje bieżące wydarzenie, którym żyje świat i odnosi go do swojej oferty. W rozmowie z serwisem Adweek Morten Kjaer, szef IKEA Creative Hub, zespołu odpowiedzialnego za powstanie grafiki reklamowej, powiedział:
W IKEA wierzymy, że każdy powinien mieć szansę na udekorowanie swojego domu bez konieczności wydawania na to oszczędności całego życia. Dlatego oferujemy m.in. ramy, które świetnie zagrają z każdą fotografią czy obrazem, nawet takim pochodzącym z XV wieku.
To nie jedyny przykład, gdzie marka tak szybko i celnie zareagowała na bieżące wydarzenia. Gdy niedawno na HBO debiutowała 7. seria najpopularniejszego na świecie serialu "Gra o tron", IKEA pokazała instrukcję, jak z oferowanego przez siebie dywanika wykonać pelerynę Johna Snowa. Przeczytaj o tym w artykule: Gra o tron: peleryny Nocnej Straży to dywaniki IKEA. Jak je zrobić? Firma pokazała instrukcję
Wcześniej natomiast mistrzowsko odpowiedziała na nową torbę domu mody Balenciaga, która nawiązuje do słynnej niebieskiej tory IKEA. Przeczytaj o tym w artykule: IKEA zareagowała na torbę Balenciagi do złudzenia przypominającą FRAKTA