Pierwsza huta szkła powstała w Krośnie w roku 1923. To właśnie od nazwy miejscowości zrodziła się nazwa Krosno. W krótkim czasie spółka Polskie Huty Szkła rozpoczęła produkcję. Podczas drugiej wojny światowej proces produkcji był ściśle nadzorowany przez niemiecki zarząd, w 1944 roku okupant wyprowadził z huty wszystkie maszyny i wyroby, a następnie podpalił zakład. Na tym na szczęście nie zakończyła się historia huty szkła.
Zaraz po wojnie odbudowano siedzibę i ponownie ruszyła produkcja. Tempo rozwoju było zaskakujące. Właściciel zadbał o automatyzację i budowanie kolejnych nowych zakładów. Pomimo automatyzacji, część produkcji nadal wykonywana była ręcznie i doceniana na arenie międzynarodowej. Sukces fabryki obrał zaskakujący kierunek. Krośnieńskie Huty Szkła rozsławiły się na świecie, ich produkty wkroczyły do Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Kanady, a nawet Brazylii.
Wyroby Polskiej Huty Szkła trafiły między innymi do króla Hiszpanii Juana Carlosa, japońskiej cesarzowej, a także brytyjskiej królowej Elżbiety II.
Krosno w okresie PRL-u królowało niemal w każdym domu. Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku nastąpiła prywatyzacja, co za skutkowało debiutem przedsiębiorstwa na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Warto podkreślić, że w 2003 roku firma otrzymała od prezydenta nagrodę „za szczególny wkład w budowanie prestiżu polskiej gospodarki w krajach UE”. Następnie Krosno zniknęło z giełdy i wisiało nad nim widmo upadku, pomimo to produkcja nie została wstrzymana.
W 2016 roku pojawił się nowy właściciel, który tchnął w przedsiębiorstwo nowe życie, a Krosno ponownie zaczęło podbijać międzynarodowy rynek.
Wizytówką marki Krosno jest produkcja szkła formowanego ręcznie. Nie znaczy to jednak, że część produktów tworzona jest automatycznie. W ofercie znajdziemy eleganckie kieliszki, szklanki, dzbanki, patery, a także karafki, wazony i wiele innych rodzajów naczyń.
Producent ogromną uwagę przywiązuje do wzorów. W ofercie niezmiennie pozostają legendarne motywy, ale znajdziemy również nowoczesne wzory, które z pewnością trafią w gust młodszych pokoleń. Oprócz bezbarwnego szkła znajdziemy naczynia z dodatkami z białego szkła.
Podsumowując, marka Krosno to synonim tradycji, znakomitego rzemiosła i najwyżej jakości. Na polskim rynku istnieje wiele marek, z których my Polacy możemy być naprawdę dumni.